کد خبر: ۱۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 23
شرکت RED در نظر دارد با همکاری Lucid، برای گوشی هیدروژن وان دوربین 8K بسازد که امکان نمایش محتوای سه‌بعدی زنده دارد.

به گزارش آی تابناک : RED یکی از نام‌های معتبر در زمینه تولید دوربین‌ دیجیتال سینمایی است. مقر اصلی این شرکت در شهر ایرواین ایالت کالیفرنیا قرار دارد و دارای شعبه‌هایی در لندن، شانگهای و سنگاپور و چندین استودیو در هالیوود است. حدود یک سال قبل RED اقدام به رونمایی از پروتوتایپ گوشی هوشمندهیدروژن وان (Hydrogen One) کرد و حالا در نظر دارد دوربین ویژه‌ای با رزولوشن 8K با امکان پخش سه‌بعدی برای این گوشی بسازد.

محصول جدید تنها به وسیله RED ساخته نشده و Lucid نیز در توسعه آن نقش دارد. این شرکت بیشتر برای دوربین LucidCam شناخته می‌شود که محصولی مناسب برای عموم کاربران است و می‌تواند تصاویر و ویدیوهای ۱۸۰ درجه سه‌بعدی واقعیت مجازی ثبت کند. لوسید اعلام کرده است که محصول جدید از سخت‌افزار و طراحی مرسوم در سایر مدل‌های شرکت RED برخوردار است؛ اما از فناوری 3D Fusion این شرکت برای ادغام تصاویر با یکدیگر و ایجاد محتوای سازگار با هیدروژن وان استفاده می‌کند. هان‌جین، مدیر اجرایی لوسید، اعلام کرده است که می‌توان گوشی را درون قسمت مخصوصی در دوربین قرار داد تا محتوای در حال ضبط به‌صورت زنده و سه‌بعدی نمایش داده شود.دوربینی که در تصویر دیده می‌شود، یک نسخه آزمایشی به شمار می‌رود که در مراسم رونمایی از پروتوتایپ هیدروژن وان، برای عموم به نمایش گذاشته شد. دستگاه مذکور از دو لنز با قابلیت ثبت رزولوشن 4K بهره می‌گیرد و پس از پردازش تصویر می‌تواند محتوای ویدیویی با رزولوشن 8K و فرمت H4V ارائه دهد. ویدیوهای ضبط‌شده از این طریق را می‌توان روی نمایشگر هولوگرافیک گوشی هوشمند این شرکت مشاهده کرد یا روی سرویس‌های اشتراک‌گذاری مانند یوتیوب، فیسبوک و هاب اختصاصی RED قرار داد.

hydrogen one / هیدروژن وان

تاکنون اطلاعات بیشتری درباره این دوربین منتشر نشده است. هم‌چنین جزئیات چندانی در مورد گوشی هیدروژن وان موجود نیست و بسیاری از کاربران نسبت به واقع‌گرایانه بودن قابلیت‌های آن، خوش‌بین نیستند. سازنده این محصول ادعا دارد که گوشی هوشمندش می‌تواند بدون نیاز به تجهیزات جانبی مانند عینک‌ مخصوص، محتوای هولوگرافیک نمایش دهد. این شرکت اجازه نمی‌دهد از صفحه نمایش این محصول و عملکرد آن تصویری گرفته شود و اعتقاد دارد عکس‌های معمولی نمی‌توانند توان واقعی دستگاه را به نمایش بگذارند. مشخصات هیدروژن وان روی کاغذ شامل نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD، چیپست اسنپدراگون ۸۳۵، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. این محصول طراحی منحصر به‌فردی دارد و انتظار می‌رود از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد. دو نسخه آلومینیومی و تیتانیومی برای این دستگاه در نظر گرفته شده که قیمت آن‌ها به ترتیب ۱۱۹۵ دلار و ۱۵۹۵ دلار اعلام شده است. علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل می‌توانند از تابستان پیش‌ رو این محصول را از طریق اپراتورهای ورایزن و AT&T یا به‌صورت مستقیم از شرکت سازنده خریداری کنند.





منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار