کد خبر: ۱۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 17
قابلیت فیس آیدی (Face ID) اپل قرار است تا برای امنیت بیشتر، به همراه امکان اسکن رگ های صورت کاربر به عنوان یک قابلیت احراز هویت بیومتریک ارائه شود.

به گزارش آی تابناک : در نتیجه به زودی شاهد قابلیت های پیشرفته ای در فیس آیدی خواهیم بود. این ایده اکنون توسط اپل به ثبت رسیده است و دوربین جلو اپل از این پس قادر به تشخیص رگ های صورت خواهد بود. این اختراع برای اولین بار ساخته خواهد شد و از طریق مادون قرمز قادر به دریافت الگوی رگ های سطح پوست خواهد بود.

این سیستم شامل یک فرستنده نوری است که پالس های متعددی از نور مادون قرمز را به سمت یک منطقه از بدن کاربر مانند یک دست یا چهره منتشر می کند. نور مادون قرمز می تواند از پوست عبور کند و به رگ های کاربر منعکس شود. داده های تولید شده توسط نور IR منعکس شده، پردازش می شود تا در نهایت یک تصویر از رگ های خونی منطقه تعریف شده را تولید کند. به کمک این روش همچنین می توان به تولید یک نقشه ی سه بعدی از سطح بدن پرداخت. این قابلیت همچنین برای تشخیص رگ های دست نیز ارائه خواهد شد. قابلیت جدید فیس آیدی عملکرد بهتری نسبت به تشخیص اثر انگشت خواهد داشت و از نظر بهداشتی نیز قابل قبول تر است.

احتمال خطای این قابلیت جدید یک در میلیون است اما با این حال در دو قلوهای همسان ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد زیرا تشابه زیادی در سری افراد دیده می شود. اما به طور کلی عملکرد این سیستم به قدری قدرتمند خواهد بود که بروز مشکل برای دو قلوها را نیز به حداقل خواهد رساند. ارائه ی این قابلیت، تقلب ها را غیر ممکن خواهد کرد در نتیجه نمی توان از طریق یک ماسک قفل را باز کرد و رگ ها حتما باید شناسایی شوند.

با توجه به سیستم فرستنده و گیرنده موجود در آرایه دوربین TrueDepth در آیفون X و اضافه کردن دو سنسور دیگر برای احراز هویت مبتنی بر رگ ها، به نظر می رسد که شاهد محصولات قابل اعتمادی با امنیت بالا از اپل خواهیم بود.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار