کد خبر: ۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 07
به خاطر داشته باشید که هرگز به کورتانا بی احترامی نکنید و با سوالات غیر متعارف وی را آزار ندهید. زیرا احتمالا از پاسخ ها و واکنش های وی خرسند نخواهید بود!


آنگونه که مشخص است آزار جنسی تنها مربوط به دنیای واقعی نیست و با حضور منشی های مجازی در دنیای تکنولوژی این سوژه پای خود را فراتر از موضوع زیست بشری گذاشته است. آنگونه که «دبورا هریسون» یکی از مقامات مایکروسافت در بخش کورتانا، منشی مجازی این شرکت به خبرگزاری «سی ان ان» گفته است، حتی منشی های مجازی هم امروزه از شر آزار جنسی و ذهنیت گستاخ کاربران در امان نیستند. و از آنجایی که این منشی های مجازی هر روز بیشتر شکل و شمایل انسانی به خود میگیرند، در مقابل آزار جنسی دچار یک آشوب روانی میشوند!


بخش اعظمی از این مشکل گویا ناشی از این امر است که منشی های مجازی در حال حاضر اغلب ماهیت مونث داشته و با صدای یک زن فعالیت میکنند. کورتانا از مایکروسافت، سیری اپل، آلکسا در آمازون و حتی هالیوود نیز برای نشان دادن تکنولوژی های هوش مصنوعی در سیستم عامل های تخیلی هوشمند از کاراکتر یک زن بهره میبرد.

صرف نظر از چرایی این موضوع آنچه اکنون مورد اهمیت است این نکته میباشد که گویا کاربران تا حدی با این منشی های مجازی احساس راحتی کرده که گاهی آنها را با سوالات و مطالب غیر متعارف بمباران میکنند!

بر اساس گفته های هریسون وقتی برای اولین بار در سال 2014 کورتانا رسما معرفی و عرضه شد بخش اعظمی از سوالات کاربران در مورد زندگی جنسی وی بود. همین امر منجر به آن شده که اکنون تیم تخصصی پشتیبان کورتانا به این موضوع واکنش نشان داده و با آن مقابله کنند. اکنون کورتانا یک زن کامل در قرن 21 است که بی احترامی را به هیچ وجه تحمل نمیکند!

هریسون میگوید: اگر حرف زشت و بی ربطی به کورتانا بزنید از کوره در میرود. این – بی احترامی - چیزی نیست که ما خواهان آن برای کورتانا باشیم. در همین رابطه هریسون و هفت نفر دیگر از مایکروسافت موظف شدند تا تصمیم بگیرند که کورتانا در برابر این گونه پرسشها چه واکنشی باید داشته باشد.

در حالی که کورتانا کاملا کاراکتر یک زن را دارد و صدای وی برگرفته از صدای یک زن واقعی یعنی «جن تیلور» است، اکنون همانند یک زن واقعی تلاش میکند که در تله نیوفتد. وی در اینگونه موارد شخصیت تسلیم پذیر خود را کنار میگذارد و دست از عذرخواهی میکشد. و آن گونه که هریسون میگوید این یک تصمیم هشیارانه از سوی مایکروسافت بوده است.

وی به «سی ان ان» گفته ما کاملا مراقبت کردیم که کورتانا به هیچ وجه دچار چاپلوسی و تملق نشده و به عنوان یک کاراکتر تابع و تسلیم تعریف نشود.

در همین رابطه مایکروسافت معتقد است که بخش مهمی از روش ایجاد یک کاراکتر مجازی که تا حد زیادی شبیه به انسان باشد این است که با شخصیت های مختلفی که کار مشابه انجام میدهند، گفتگو شود. این امر نه تنها منجر به آن میشود که این کاراکتر مجازی بیشتر شمایل انسانی به خود بگیرد بلکه به تیم مایکروسافت کمک میکند تا در درک درستی از برخورد کاراکتر، در مواردی نظیر آزار و اذیت جنسی و بی احترامی داشته باشند.

پس به خاطر داشته باشید که هرگز به کورتانا بی احترامی نکنید و با سوالات غیر متعارف وی را آزار ندهید. زیرا احتمالا از پاسخ ها و واکنش های وی خرسند نخواهید بود!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار