کد خبر: ۱۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 06
مایکروسافت سرانجام چند روز پیش شروع به انتشار به‌روزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 کرد و در حال حاضر راه‌های متعددی برای نصب آن روی کامپیوتر شما وجود دارد.
به گزارش آی تابناک : در حالی که این به‌روزرسانی روی دستگاه بیشتر کاربران عملکرد خوبی داشته و ویژگی‌های جدید و جالبی مانند Timeline را به ارمغان آورده است، ولی برخی از کاربران با مشکلات ناشی از ایرادات سخت‌افزاری، بروز BSOD و یا کرش کردن و فریز شدن ناگهانی سیستم‌عامل در هنگام استفاده از برخی برنامه‌های خاص مانند کروم مواجه هستند.

اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که به‌روزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 را دریافت کرده‌اید و حالا با مشکلی مواجه شده‌اید و یا متوجه شده‌اید که این نسخه به هر دلیلی برای شما مناسب نیست، می‌توانید این به‌روزرسانی را به طور کامل حذف کنید و به نسخه قبلی بازگردید.

پیش‌نیازها

اطمینان حاصل کنید که پس از ارتقای دستگاه خود به به‌روزرسانی آوریل 2018 به منظور آزادسازی فضا، پوشه Windows.old را پاک نکرده باشید. اگریک دستگاه قابل حمل دارید، بررسی کنید که دستگاهتان به یک منبع برق قابل اعتماد متصل شده باشد، چرا که در غیر این صورت، شما مجاز بهدانگرید یا بازگشت به نسخه پیشین نخواهید بود. همچنین توصیه می‌شود از تمام فایل‌های مهم خود، به صورت محلی یا در فضای ابری فایل پشتیبان تهیه کنید. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که گذرواژه خود را فراموش نکرده‌اید، زیرا ممکن است زمانی که به نسخه قبل برگشتید لازم باشد که آن را وارد کنید.

مرحله 1: اپلیکیشن تنظیمات (Settings) را باز کنید

راه‌های متعددی برای باز کردن اپلیکیشن تنظیمات وجود دارد، اما ساده‌ترین راه این است که به آیکون جستجو در نوار وظیفه خود بروید و عبارت "Settings” را تایپ کنید.

مرحله 2: به Recovery بروید

دو راه برای این کار وجود دارد: یا شما می‌توانید "Recovery” را در نوار جستجوی تنظیمات تایپ کرده و به تنظیمات خاص آن بروید و یا می‌توانید به بخشUpdate & Security رفته و سپس با استفاده از پنجره موجود در سمت چپ، به بخش Recovery بروید.

مرحله 3: بازگشت به نسخه قبلی ویندوز 10

حالا که شما در صفحه Recovery هستید، روی دکمه "Get started” که در زیر بخش "Go back to the previous version of Windows 10” قرار گرفته کلیک کنید.

پس از کلیک روی این دکمه، اگر شما کامپیوتر خود را به برق متصل نکرده باشید، از شما خواسته می‌شود که این کار را انجام دهید. اگر این کار را نکنید، همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود مجاز به ادامه نخواهید بود.

سپس از شما پرسیده می‌شود که چرا می‌خواهید به نسخه قبلی بازگردید. در اینجا باید حداقل یک دلیل را مشخص کنید و تا زمانی که این کار را انجام ندهید، دکمه "Next” به رنگ خاکستری باقی خواهد ماند.

پس از آن به شما هشدار داده می‌شود که برای به‌روزرسانی‌های احتمالی بررسی کنید، اما اگر شما همچنان می‌خواهید به نسخه قبلی ویندوز بازگردید، باید روی "No, thanks” کلیک کنید.

پس از آن مایکروسافت هشدارهای نهایی را در مورد بازگشت به نسخه قبل ارائه می‌دهد. قبل از اینکه ادامه دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها راکاملاً درک کرده‌اید. در هنگام شروع فرآیند بازگشت به نسخه قبل، شما قادر نخواهد بود از کامپیوتر خود استفاده کنید و باید آن را در حالت روشن و متصل به برق رها کنید. توجه داشته باشید که ممکن است مجبور شوید برخی از برنامه‌ها را مجدداً نصب کنید و همچنین شاید تغییراتی را که بعد از نصب به‌روزرسانی آوریل 2018 در تنظیمات ایجاد کرده بودید، را از دست بدهید. مایکروسافت همچنین به شما برای تهیه نسخه پشتیبان ازپرونده‌های خود هشدار می‌دهد.

وقتی تمام این موارد را خواندید، روی "Next” کلیک کنید.

همان‌طور که در شرایط پیش‌نیازها گفته شد، قبل از اینکه روی "Next” نهایی کلیک کنید، توجه کنید که رمز عبور خود را به یاد داشته باشید.

مرحله 4: پایان!

پس از آن که شما برای شروع فرایند دانگرید روی "Go back to earlier build” کلیک کنید، مایکروسافت از شما برای استفاده از این بیلد تشکر خواهد کرد. در جریان انجام فرآیند بازگشت به نسخه قبلی، دستگاه شما چند بار ریستارت خواهد شد. فرآیند دانگرید می‌تواند چند دقیقه طول بکشد – آن را قطع نکنید – اما هنگامی که کامل شد، از شما خواسته می‌شود که تنظیمات حریم خصوصی خود را بررسی کرده و رمز عبور خود را وارد کنید. حالا شما به نسخه قبلی ویندوز 10 بازگشته‌اید، که احتمالاً نسخه 1709 خواهد بود.




منبع : NEOWIN 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار