کد خبر: ۱۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 04
یک پارک تفریحی در چین افتتاح شده است که همه بازی های موجود در آن از واقعیت مجازی استفاده می کنند. در پارک تفریحی Oriental Science Fiction Valley (دره علم و تخیل شرق) شامل 35 بازی واقعیت مجازی است که از مسافرت با سفینه های فضایی، تا ترن های هوایی واقعیت مجازی و بازی های تیراندازی دسته بندی می شود.

به گزارش آی تابناک : این پارک در استان گویجو در منطقه جنوب غربی چین در زمینی به وسعت 330 هکتار واقع شده است و این پارک در طراحی آینده نگرانه خود دارای قلعه ها و ربات های غول پیکری است که از علم و تخیل الهام گرفته شده اند.
هزینه ساخت پارک دره علم و تخیل شرق ارزیابی شده و به گزارش رویترز ساخت این پارک به یک سرمایه 1.5 میلیارد نیاز خواهد داشت، اما ممکن است هزینه ها به اندازه 470 میلیون دلار باشد. این عدد توسط Road to VR گزارش شده است که اطلاعات را از طرف VRODO نقل کرده است.

چن جیانلی مدیر عامل این پارک در مصاحبه ای که در یوتیوب منتشر شده است، گفت:” در حال حاضر رقابت شدیدی در بازار پارک های تفریحی وجود دارد. اما ما تلاش می کنیم با ترکیب تکنولوژی های مدرن مانند واقعیت مجازی و همین طور واقعیت افزوده با امکانات تفریحی قدیمی تجربه ای جدید و متفاوت برای مشتریان خود ایجاد کنیم. بخش علمی تخیلی آن از اهمیت زیادی برای احساسی که ایجاد می کند برخوردار است.”
بازی های سواری پارک تفریحی مبتنی بر تجربه های واقعیت مجازی کاملا جدید نیستند اما پارک دره علم و تخیل شرق اولین پارک از نوع خودش است که از واقعیت مجازی در همه بازی های خود استفاده می کند. سامسونگ و Six Flags در ایالات متحده آمریکا با همکاری یکدیگر اقدام به ایجاد تعدادی بازی مبتنی بر واقعیت مجازی با استفاده از هدست Gear VR کرده اند، این در حالی است که Legoland نیز از هدست های واقعیت مجازی برای یکی از وسایل بازی خود در پارک تفریحی فلوریدا استفاده کرده است.

اگرچه پارک دره علم و تخیل شرق در یکی از استان های فقیر چین واقع شده است اما مدیران امیدوارند که استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی باعث رونق گردشگری این استان در آینده شود و این منطقه را به عنوان یک مرکز فناوری مطرح سازد. اپل نیز به نوبه خود یک پایگاه داده در این استان احداث کرده است.
طبق برآوردهای CCID سازمان پژوهشی دولت چین، صنعت تفریحی واقعیت مجازی تا ده برابر رشد خواهد کرد و تا سال 2020 بیش ا ز8.4 میلیارد دلار به این صنعت تزریق خواهد کرد. کشور امیدوار است که بر روند رو به رشد ورزش، بازی و تکنولوژی های جدید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد. کشاورزان منطقه نگران این هستند که این رونق باعث آلودگی های بیشتر منطقه شود، اما در انتظار مزیت ها و امکانات رفاهی هستند که واقعیت مجازی در اقتصاد محلی ایجاد خواهد کرد.




منبع : دیجیتال ترندز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار