کد خبر: ۱۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 03
هکرهای مختلفی در جهان مشغول آزمایش سیستم‌عامل‌های مختلف روی گوشی‌های لومیا هستند و برخی از آنها تا کنون نتایج قابل قبولی نیز به دست آورده‌اند.

به گزارش آی تابناک : حدود یک ماه قبل، یکی از هکرهای معروف به نام بِن موفق شد یک بوت لودر سفارشی UEFI را روی لومیا 950 XL به اجرا در آورد. از آن موقع دیگر خبری در مورد این پروژه نبود، ولی امروز وی ویدیوی دیگری منتشر کرده که آخرین پیشرفت او را نمایش می‌دهد و نشان می‌دهد که گوشی واقعاًدر حال بوت شدن به صفحه راه اندازی ویندوز 10 است.

مانع اصلی اجرای جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت، یعنی ویندوز 10 روی آرم، در گوشی‌های مبتنی بر ویندوز 10 موبایل، نیازمندی ویندوز 10 به محیط بوت امن است که توسط Unified Extensible Firmware Interface (UEFI) انجام می‌شود. این رابط، بین سخت‌افزار و سیستم‌عامل دستگاه ارتباط برقرار می‌کند و نیاز به درایورهای بسیار خاصی دارد. او مدتی است که در تلاش بوده تا این کار را با نصب TianoCore، یک ابزار متن باز پیاده‌سازیUnified Extensible Firmware Interface و سپس اتصال آن با UEFI رسمی و مدیریت بوت ویندوز، انجام دهد.

پیش از این، ویندوز 10 روی یک نمونه اولیه لومیا 950، که با نام RX-130 یا "Hapanero” شناخته می‌شود بوت شده بود، اما این کار نیاز به یک فریمورسفارشی داشت که تنها برای این گوشی قابل استفاده بود و قابل انتقال نبود، بنابراین دستاوردهای بن بسیار قابل توجه بوده‌اند.





منبع : mspu
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار