کد خبر: ۱۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 03
دسامبر سال گذشته بود که شرکت اپل مشکل گلوگاه شدن در برخی از مدل‌های گوشی‌های آیفون را پذیرفت و اقدام به انتشار iOS 10.2.1 کرد که در این نسخه سرعت پردازنده‌ی دستگاه در مدل‌هایی با باتری‌های قدیمی کمی کاهش داده میشد. صاحب این مدل از آیفون ها گزارش دادند که زمانی که کارهای نسبتا سنگینی را بر روی گوشی خود انجام میدهند، دستگاه معمولا به دلیل ضعف در باتری ریستارت میشود. کاهش سرعت پردازنده‌یکی از راه ها برای حل این مشکل بود که اپل آن را انجام داد. مدل‌هایی که دچار این مشکل بودن عبارتند از آیفون 6 و مدل‌های بعد از آن و همچنین آیفون SE.

به گزارش آی تابناک : اما اپل به گلوگاه کردن پردازنده برای حل مشکل آیفون‌های خود اکتفا نکرد و در برنامه ای اعلام کرد بهترین راه تعویض باتری در این مدل ها با نمونه‌های جدید است. کوپرتینویی ها اعلام کردند برای اینکه همه‌ی کاربران بتوانند برای تعویض باتری آیفون خود اقدام کنند، قیمت باتری ها را از 79 دلار به 29 دلار کاهش میدهد و این کاهش قیمت 63 درصدی بسیاری از کاربران آیفون را به خرده فروشی ها و نمایندگی‌های اپل کشاند. ضمن اینکه این مبلغ برای کسانی است که دستگاه آنها فاقد گارانتی میباشد و برای دستگاه‌های دارای گارانتی، تعویض باتری به صورت رایگان انجام میشود. این دقیقا وعده ای بود که اپل به کاربران داد.

https://i-cdn.phonearena.com/images/article/104595-two_lead/Apple-is-reneging-on-its-promise-to-replace-iPhone-batteries-at-a-discount-claims-BBC.jpg

در بریتانیا هزینه‌ی تعویض باتری آیفون‌های فاقد گارانتی از 79 پوند به به 25 پوند کاهش پیدا کرد. اما به گزارش برنامه‌ی BBC Watchdog، در این کشور به برخی از کاربران آیفون‌های اپل در نمایندگی‌های این شرکت گفته شده که به دلیل آسیب وارد شدن به دستگاه از سوی باتری، اپل باید قبل از تعویض باتری، تعمیراتی را با هزینه‌های سنگین انجام دهد. بدین ترتیب کاربر میبایست چند برابر هزینه بیشتر از 25 پوند که هزینه‌ی تعویض باتری است، به اپل بپردازد.‌یکی از مصرف کنندگان اپل که از خلف وعده‌ی اپل و اقدام زیرکانه‌ی این شرکت متضرر شده، Josh Landsburgh نام دارد که آیفون خود را برای تعویض باتری به اپل ارسال میکند و چند روز بعد، ایمیلی را از این شرکت دریافت میکند که در آن گفته شده بوده، گوشی شما دارای‌یک آسیب دیدگی در قسمت شاسی است که پیش از تعویض باتری لازم است با هزینه‌ی 200 پوند تعمیر شود. مشتری عصبانی به فروشگاه اپل مراجعه میکند و آیفون خود را پس میگیرد و باتری دستگاه را در‌یک تعمیرگاه موبایل محلی تعمیر میکند و دستگاه وی نیز بدون هیچ مشکلی کار میکند.

https://i-cdn.phonearena.com/images/articles/321654-image/ding.png

مصرف کننده‌ی بریتانیایی دیگری نیز آیفون خود را به منظور تعویض باتری به اپل ارسال میکند و این بار اپل به این شخص میگوید مشکلی در اسپیکر و میکروفون دستگاه وجود دارد که باید قبل از تعویض باتری رفع شود. هزینه‌ی این تعمیرات نیز 250 پوند اعلام شده است. این شخص نیز آیفون خود را از شرکت پس میگیرد و به‌یک تعمیرکار مراجعه میکند و متوجه میشود هیچ مشکلی در اسپیکر و میکروفون دستگاه وجود ندارد و باتری را توسط همان تعمیرکار بدون بروز مشکلی تعویض میکند.

چندی پیش اپل اعلام کرد که قبل از تعویض باتری آیفون ها باید مشکلاتی مانند شکسته شدن نمایشگر‌یا ترک برداشتن آن که ممکن است بر روی باتری تاثیر منفی گذاشته باشند باید حل شوند اما به نظر میرسد در برخی از موارد، این تبصره‌ی اپل تعبیر دیگری پیدا میکند و معنی "هر مشکلی" را میدهد چرا که مشخصا مشکل اسپیکر و میکروفون ارتباطی به باتری ندارد اما نمایندگی‌های اپل کاربران را مجاب به رفع چنین مشکلات غیر مرتبطی برای تعویض باتری میکنند و این چنین از وظیفه‌ی خود سر باز میزنند.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار