کد خبر: ۱۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 29
همزمان با نمایشگاه INOTEX 2018 نشست تجاری شرکت‌های فناور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار می‌شود.
به گزارش آی تابناک : این رویداد با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فن بازار ملی ایران در حوزه انرژی های تجدیدپذیر برگزار می شود. شرکت های فناور حوزه انرژی های تجدیدپذیر از ۸ کشور اسلامی در حال توسعه (عضو دی-هشت) در این نشست حضور دارند. هدف از برگزاری این رویداد شکل گیری زمینه های همکاری فناورانه میان این شرکت ها و همچنین کشورهای عضو است.
بر اساس این گزارش، سال گذشته نخستین نشست از این سلسله نشست ها به میزبانی بنگلادش و با محوریت زیست فناوری برگزار شد در سال جاری نیز این نشست با محوریت انرژی های تجدیدپذیر در تهران و همزمان با اینوتکس ۲۰۱۸ برگزار می شود. این نشست علاوه بر اینکه زمینه انتقال فناوری را فراهم می کند فرصتی برای تعامل شرکت های مختلف با یکدیگر است. شرکت های حاضر از ایران و سایر کشورهای عضو توانمندی های خود را ارائه می دهند و نشست های b2b برگزار می کنند. همچنین برگزاری پنلی تخصصی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر از دیگر برنامه های این رویداد است.
شبکه تبادل و انتقال فناوری دی هشت با هدف تسهیل و تسریع دسترسی به اطلاعات فناوری کشورهای و بسترسازی برای تبادل و همکاری های فناورانه، بر پایه پورتالی پویا به عنوان زیرساخت این شبکه طراحی شده است. اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه عضو دی هشت هستند.




منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار