کد خبر: ۱۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 29
اتحادیه اروپا به‌تازگی فرآیندی بسیار ویژه را آغاز کرده است تا بتواند در زمینه هوش مصنوعی و صنایع روباتیک با کشورهای آمریکا و چین رقابت کند.
به گزارش آی تابناک : هوش مصنوعی و صنایع روباتیک دیگر مواردی از جنس آینده نیستند. به همین دلیل نیز در اختیار داشتن فناوری‌های مدرن این رده می‌تواند آینده هر کشور و منطقه‌ای را در صنایع فناوری تضمین کند.

در این میان باید گفت که کشورهای آمریکا و چین به‌عنوان کشورهای پیشگام در زمینه هوش مصنوعی و صنایع روباتیک مطرح هستند و همین امر نیز موجب شده است که اتحادیه اروپا سعی در رقابت با آن‌ها داشته باشد.

این اتحادیه به‌تازگی یک مانور بسیار ویژه روباتیک را ترتیب داده است تا ضمن نشان دادن توانایی‌ها و پیشرفت‌های خود در این زمینه، تعامل بین ربات‌ها را نیز به بوته آزمایش بگذارد. این مانور در حقیقت حرکات هماهنگ تعداد زیادی روبات بر روی یک سطح سفیدرنگ بود که باهماهنگی با یکدیگر به‌خوبی به حرکت دست می‌زنند.

ایده این کار در حقیقت به آزمودن این امر بازمی‌گشت که آیا چندین گره هوشمند می‌توانند به یکدیگر وصل شده و باهم ارتباط برقرار کنند و تاثیر فناوری‌های مدرن و اختراع‌شده را به حداکثر برسانند یا خیر. یکی از نکات جالب این آزمایش این است که یکی از اصلی‌ترین بانیان و مسئولان آن، پروفسور فرید دیلمی نام دارد و طرح‌های اولیه را در بریستول بریتانیا به اجرا درآورده است.

اروپا در حال حاضر دو مورد از بزرگ‌ترین کمپانی‌های روباتیک جهان را در اختیار دارد. نخستین شرکت، ABB نام دارد و در سوییس واقع‌شده است و دومین شرکت نیز Kuka AG است که در کشور آلمان قرارگرفته است. بااین‌حال این دو شرکت با غلوهایی مانند گوگل و مرکز تحقیقات روباتیک چین قابل‌مقایسه نیستند.

به‌این‌ترتیب اتحادیه اروپا با تخصیص بودجه‌ای کلان قصد دارد تا قابلیت‌های روباتیک خود را بهبود بخشیده و آن‌ها را به رخ رقبای بزرگ شرقی و غربی خود بکشد. در این میان استارت‌آپ‌ها می‌توانند نقشی بسیار مهم را داشته باشند و امروزه در جهان چندین استارت‌آپ وجود دارند که با ورود به این عرصه، تحول ایجاد کرده و درآمدهایی میلیارد دلاری به دست آورده‌اند.

 

منبع: سیناپرس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار