کد خبر: ۱۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 April 28
اواخر سال 2008 زمانی که اپل مک بوک پرو ارتقا یافته را معرفی کرد با واکنش های مختلفی از سوی کاربران روبرو شد. در حالی که بسیاری تحت تاثیر تاچ بار، نمایشگر با کیفیت و بدنه باریک آن قرار گرفته بودند، برخی از کاربران حرفه ای رم 16 گیگابایتی آن را برای فعالیت های خود ناکافی می دانستند.

به گزارش آی تابناک : از آن زمان شایعات و خبرهای بسیاری در رابطه با مک بوک پروی جدید و بهره مند از 32 گیگابایت رم منتشر شده، با این حال در میانه سال 2018 قرار داریم و اپل هنوز به رفع آنچه که برخی از کاربران نقطه ضعف می دانند، نپرداخته است.

حالا گزارش هایی از این کمپانی به گوش می رسد که بر اساس آن تاخیر اینتل در توسعه چیپست های «کانن لیک» (Cannon Lake) باعث شده تا سال آتی میلادی خبری از مک بوک پرو جدید نباشد.

مک بوک پرو
اگر به یاد داشته باشید «فیل شیلر»، معاون ارشد بازاریابی اپل دو سال قبل گفته بود که با توجه به استفاده از رم های LPDDR در مک بوک پرو میزان ارتقای رم به 16 گیگابایت محدود شده است. شیلر در آن زمان تاکید کرده بود که تعبیه رم بالاتر مستلزم استفاده از فناوری DDR است که مصرف بالاتر باتری را به همراه آورده و از سوی دیگر مستلزم تغییر طراحی دستگاه است که فضای باتری را کاهش خواهد داد.

با این حال از نظر اپل چیپست کانن لیک قابلیت پشتیبانی از رم LPDDR4 را دارد و در تولید مک بوک و مک بوک پرو با 32 گیگابایت رم می توان از آن برد؛ بنابراین دیگری به استفاده از رم DDR4 نیاز نخواهد بود. این دو فناوری علی رغم شباهت های ظاهری، یکسان نیستند.

با این وجود تاخیر اینتل در تولید این چپست ها باعث شده ارائه نسخه به روز شده از مک بوک پرو تا سال آتی به تعویق بیفتد که قطعا خوبی برای کاربران نخواهد بود.

تماشا کنید: ویدیوی منتسب به آیفون SE 2 با بدنه شیشه ای و حضور جک هدفون

منبع:
bgr
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار