فودر رپتور احتمالاً یکی از بهترین خودروهای خارج جادهای موجود است؛ اما زمانی که حرف از مسابقه به میان میآید، این ویژگی خارج از جاده به زیان آن عمل نمیکند و سرسختترین خودروهای مسابقهای ضرورتاً نمیتوانند آن را شکست دهند. این همه به خاطر آن است که پیکاپ محبوب آمریکاییها رنگ و روی جدیدی به خود گرفته است.
به لطف کار خوب مهندسان این شرکت، شاسی رپتور یک بنیاد خوب برای این تغییرات داشت؛ از این رو، تغییرات به وجود آمده در این مدل جدید محدود است. در حقیقت، شما در مدل مسابقهای رپتور با انبوهی از تغییرات نسبت به مدل از قبل موجود آن رو به رو نمیشوید.
سیستم فنربندی و تعلیق این خودرو با تغییراتی همراه بوده است و به ویژه، فنرهای جلو و عقب آن به گونهای تغییر کرده است که بتواند ضربههای بزرگتری را جذب کند. همچنین، برای رسیدن به استانداردهای مسابقات خارج جادهای و نیز فراهم کردن آرامش خیال بیشتر برای رانندگانی که می خواهند با سرعت برق و باد بر روی دشت های ناهموار پرواز کنند، این مدل یک قالب تقویتی محافظ سرنشینان و نیز، یک کمربند ایمنی مسابقهای پنج نقطه ای تعبیه کرده است.
به جز این، ویژگیهای اصلی فورد رپتور تغییری نکرده است. این بدان معناست که این خودرو همچنان از یک موتور 3.5 لیتری EcoBoost بهره میبرد که در کنار یک جعبه دندۀ اتوماتیک 10 سرعته، نیرویی معادل 411 اسب بخار تولید میکند.
این خودروی محبوب، در سری مسابقاتِ «بهترینهای مسابقه خارج از جادۀ صحرایی» در کلاسِ «مدل موجود کارخانه» (Factory Stock) به رقابت خواهد پرداخت که در 4 فوریه در آریزونا آغاز میشود.