کد خبر: ۱۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 10
در روز گذشته اخباری منتشر شد که به نقل از وب سایت AMD، به زودی کارت گرافیک هایی با پسوند X از سری مجموعه RADEON معرفی خواهند شد که البته AMD اشاره ای به کاربرد آنها نکرده و باز هم در سکوت خبری متوجه این مسئله شده بودیم. ماهیت کارت گرافیک های سری 500X مانند 570X، 580X و 560X، امروز به طور اتفاقی رویت و شناسایی شده است!

به گزارش آی تابناک : بر خلاف تصور بسیاری که این مدل ها را نسخه های بهبود یافته کلاس دسکتاپ می دانستند، کارت گرافیک های سری 500X محصولاتی هستند که برای استفاده در لپ تاپ ها طراحی شده اند. این خبر پس از آن مورد تائید قرار گرفت که ایسر یک گروه از نوت بوک های مخصوص بازی خود را با این کارت گرافیک بروزرسانی کرده است.

اما جالب است بدانید که هدف AMD معرفی کارت گرافیک هایی با توان بالاتر نبوده و سری X مانند RX5560X حتی دارای فرکانس کمتر (75 هرتز) به نسبت RX560M هستند که تا پیش از این معرفی شده بود. از سوی دیگر بنچمارکهای RX560X نیز از سوی 3D Mark منتشر شده و در تصاویر امکان مشاهده مشخصات لپ تاپ جدید Acer Nitro 5 Gaming را مشاهده خواهید کرد. احتمالا هدف اصلی AMD کاهش توان حرارتی تراشه های لپ تاپی خود بوده چرا که کمپانی های حتی شرکای نزدیک به این شرکت، کارت گرافیک های انویدیا را برای این منظور ترجیح داده اند.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار