کد خبر: ۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 03
بنا بر گزارش وب‌سایت BuzzFeed، یوتیوپ با نیت اضافه کردن امکانات ویدئوی «پخش زندۀ آنلاین 360 درجه»، با برخی کارخانه‌‌های تولیدکنندۀ دوربین وارد مذاکره شده است.

بنا بر گزارش وب‌سایت BuzzFeed، یوتیوپ با نیت اضافه کردن امکانات ویدئوی «پخش زندۀ آنلاین 360 درجه»،  با برخی کارخانه‌‌های تولیدکنندۀ دوربین وارد مذاکره شده است. یوتیوپ از ارائۀ توضیح راجع به این قضیه خودداری کرده است و هیچ زمان‌بندی هم برای این همکاری اعلام نشده است؛ اما این شرکت احتمالاً در حال کمک به شرکت ها برای فراهم کردن ویژگی‌هایی است که کاربران اجازه دهد از فناوریِ 360 درجه که بسیاری از دوربین های موجود آن‌ را پوشش می دهد به سمت دوربین های 360 درجۀ پخش زندۀ آنلاین بروند. دوربین‌های پخش زندۀ 360 درجه (360^ Live Stream) علاوه بر امکان فیلم برداری یا عکاسی به صورت 360 درجه، امکان آن را دارند که همزمان حاصل کار خود را با کدهای دیجیتال بر روی اینترنت بارگذاری نمایند.

در حال حاضر شمار اندکی از دوربین های موجود قابلیت این کار را دارند و حاصل کار آن ها هم کیفیت پایینی دارد. در واقع، بسیاری از دوربین هایی که امکان ثبت ویدئوی 360 درجه را دارند به این صورت عمل می کنند که تعداد زیادی ویدئو به صورت مستقل از زاویه های مختلف ضبط می‌کنند و سپس آن ها را با یکدیگر ترکیب می کند. این مسئله در زمانی که شما قصد دارید بعداً ویدئو را بارگذاری کنید مشکلی به وجود نمی‌آورد اما اگر قصد پخش زندۀ آن را داشته باشید، مشکل‌ساز می‌شود. چرا که در وضعیت دوم، پلت‌فرم پخش بایستی اطلاعات دقیقی از ویژگی‌های هر دوربین داشته باشد تا بتواند داده‌های رسیده را پردازش کرده و یک ویدئوی منسجم زنده را بارگذاری کند.

بنا بر اطلاعات موجود، یوتیوپ امکانات لازم برای انجام مرحلۀ دوم این فرایند، یعنی پردازش نهایی را دارد و در حال مذاکره با سازندگانی است که دوربین های تولیدیشان به اندازۀ کافی برای کنار هم گذاشتن تصاویر مختلف از منابع گوناگون و به قصد ارسال زندۀ آن‌ها، قوی باشند.

در هر حال یوتیوپ یک پیشرو در این عرصه به شمار می‌آید. این شرکت، پشتیبانی از این فرمت را از ماه مارس گذشته، یعنی شش ماه قبل از آنکه فیس‌بوک ویدئوی 360 درجه را در News Feeds خود قرار دهد. چند ماه بعد از این دو، گوگل نیز این امکان را در CardBoard خود پوشش داد. جالب اینکه CardBoard از این هم فراتر رفت و اندکی بعد، به کاربران اجازه داد گوشی های هوشمند خود را به یک هدست ارزان قیمت وصل کرده و نسخه‌هایی سه بعدی از ویدئوهای 360 درجۀ خود ببینند. همچنین، شرکت های دیگری هم به دنبال یوتیوپ وارد این عرصه شده‌اند؛ تا جایی که حتی روز گذشته خبرهایی از تلاش سامسونگ برای سرهم کردن دوربین 360 درجه‌اش منتظر شده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار