کد خبر: ۱۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 07
شرکت استون مارتین اعلام کرده است که خودروی شاسی‌بلند ورکای (Varekai) این شرکت به‌جای تکیه‌بر نیروی محرک الکتریکی از سوخت فسیلی استفاده خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : شرکت استون مارتین اعلام کرده است که خودروی شاسی‌بلند ورکای (Varekai) این شرکت به‌جای تکیه‌بر نیروی محرک الکتریکی از سوخت فسیلی استفاده خواهد کرد.
امروزه بیشتر شرکت‌های خودروسازی به دنبال مهاجرت به‌سوی استفاده از سوخت‌های پاک و دوری کردن از سوخت‌های فسیلی هستند. با این وجود به نظر می‌رسد که آینده تمام الکتریکی چندان نزدیک هم نیست و شرکت‌های بزرگ هنوز بر روی استفاده از سوخت‌های فسیلی حساب می‌کنند.

شرکت استون مارتین بارها در طرح‌های مفهومی خود به موتورهای الکتریکی اشاره‌کرده بود و به همین دلیل نیز انتظار می‌رفت تا خودروهای 2018 اینم شرکت بیشتر رویکرد الکتریکی داشته باشند. با این حال به نظر می‌رسد که این فرایند تا اواخر دهه فعلی میلادی تحقق نخواهد یافت.

در همین راستا نیز این شرکت اعلام کرده است که برخلاف پیش‌بینی‌های انجام شده، خودروی شاسی‌بلند این کمپانی که ورکای نام دارد، با موتور سوخت فسیلی عرضه خواهد شد. این خودرو که در دو مدل موتوری V12 و V8 عرضه خواهد شد، یک غول تمام‌عیار در جاده‌ها خواهد بود ولی خبری از الکتریکی بودن محرک آن نیست و خریداران آن باید برای پر کردن باک خودرو باید به پمپ‌بنزین مراجعه کنند.

ورکای قرار است تا در سال 2019 روانه بازار شود و این امر نشان می‌دهد که رویکرد این شرکت درزمینهٔ مهاجرت به خودروهای الکتریکی تا 2020 محقق نخواهد شد. شایان‌ذکر است که شرکت استون مارتین از اظهارنظر درباره زمان‌بندی برای آینده موتورهای الکتریکی خود، خودداری کرده است.

استون-مارتین-به-سوخت-فسیلی-بازمی‌گردد

منبع: Cnet
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار