کد خبر: ۱۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 01
مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای ارائه یک سرویس گیمینگ ابری است؛ این خبر در روز گذشته به طور رسمی تائید شده و حاکی از آن است که این غول نرم افزار و کنسول های بازی، در رقابت با سرویس هایی همچون Sony PlayStation Now و Nvidia Geforce Now اقدام به راه اندازی این سرویس خواهد کرد.

به گزارش آی تابناک : سرویس گیمینگ ابری یا بازی تحت Cloud چیست؟ در این سرویس کاربران و گیمرها به یک سرویس فضای ابری و سرور پر سرعت متصل شده و بازی آنها بدون نیاز به سخت افزار قدرتمند خانگی رندر می شود. بدیهی است که برای استفاده از چنین سرورهایی نیازمند اینترنت پر سرعت خواهیم بود.

تیم مهندسی جدید با مدیریت Kareem Choudhry آغاز به کار کرده است؛ این مهندس پیش از این نیز در بخش XBOX مشغول به کار بوده است. مایکروسافت در حال افزودن یک کتابخانه بسیار بزرگ به این سیستم سرویس دهنده ابری است که شامل بازی های بسیار زیادی خواهد بود. این شرکت معتقد است که 2 میلیارد گیمر در سراسر جهان وجود دارد که بسیاری از آنها می توانند از طریق سرویس های آنلاین به انجام بازی خود مورد علاقه خود بپردازند.

سونی سرویس PlayStation Now را در سال 2014 و انویدیا Geforce Now را در سال 2015 معرفی کردند. پیشبینی می گردد که سرویس رندر ابری مایکروسافت تا 3 سال آینده به طور کامل آماده بهره برداری باشد.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار