کد خبر: ۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 02
فناوری لمس سه بعدی یکی از جنبه های پیشرو در آیفون 6S و 6s plus بود و هدف آن تغییر نحوۀ تعامل کاربر با گوشی و افزودن به گزینه های موجود بود؛ حالا آخرین طرح اپل امکان فراتر رفتن از آن را هم مطرح کرده است.

ممکن است در آیندۀ نزدیک نیازی به لمس گوشی آیفون خود نداشته باشید.

فناوری لمس سه بعدی یکی از جنبه های پیشرو در آیفون 6S و 6s plus بود و هدف آن تغییر نحوۀ تعامل کاربر با گوشی و افزودن به گزینه های موجود بود؛ حالا آخرین طرح اپل امکان فراتر رفتن از آن را هم مطرح کرده است.

بر مبنای طرحی که در مارس 2015 ثبت شده است، اپل به دنبال توسعۀ فناوری لمس سه بعدی است تا کاربر بتواند بدون لمس صفحه نمایش گوشی خود آن را کنترل کند.

این فناوری از دیودهای نوری نصب شده در صفحۀ نمایش و سخت افزارهای مرتبط بهره می گیرد تا حرکات معلق در هوا را شناسایی کند.

حسگرهای موجود در LCD در تعامل با حسگرهای دیگری که در اطراف آن نصب شده است عمل کرده و مشخص می کنند چه زمانی انگشت و یا قلم شما روی صفحه نمایش به حرکت درآمده و به منظور اجرای یک فرمان، عملی را صورت می‌دهند.

بر اساس این ساز و کار، می توان تا به آنجا پیش رفت که شما بتوانید با فاصله با گوشی خود ارتباط برقرار کنید و منظور خود را بدون نیاز به لمس صفحه نمایش به آن بفهمانید.

امکانات این فناوری بسیار قابل توجه است. چرا که اجازه می دهد صفحه نمایش را کنترل کنید، امکانات ارتباطی جدیدی برای بازی ها فراهم می سازد و امکان حذف حسگرهایی که در گوشی های موجود به کار رفته است تا سر شما را به هنگام مکالمۀ تلفنی تشخیص داده و برخی از فرایندهای دستگاه موبایل را کنترل کند، فراهم می سازد.

در هر حال، این تکنولوژی روی کاغذ ممکن است اشکالاتی را نیز ایجاد کنند. مانند زمانی که در حال خواندن چیزی روی صفحۀ موبایل خود هستید و حرکتی سبب می شود گوشی هوشمند شما فرمانی را اشتباه تفسیر کرده و صفحه را ببندد یا عوض کند. البته فناوری سه بعدی هم در ابتدای عرضه مشکل مشابهی داشت چرا که کاربران به استفاده از آن عادت نداشتند.

در هر حال، با توجه به اینکه این فناوری هنوز در ابتدای راه است و تازه در سال 2015 معرفی شده است بعید به نظر می رسد برای گوشی آیفون 7 که قرار است در سپتامبر عرضه شود، مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین فعلاً بدون این نگرانی ها می توانید به فکر جمع کردن پول های خود برای خرید آن باشید!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار