کد خبر: ۱۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 March 21
شاید تعجب کنید اما کمپانی اپل تا امروز بیش از ۳۰ پتنت مختلف را در خصوص فناوری microLED در کشور کره جنوبی به ثبت رسانده است تا دستش در مقابل دو رقیب مهم یعنی ال جی و سامسونگ در عرضه تولید این فناوری خالی نباشد.

به گزارش آی تابناک : فناوری microLED وقتی بر سر زبان ها افتاد که شنیده شد سازنده آیفون ها یک مرکز تحقیقات عریض و طویل را برای کار روی فناوری مذکور در کالیفرنیا راه اندازی کرده است تا در آینده نمایشگر آیفون، آیپد، اپل واچ و مک ها را با فناوری اختصاصی خود بسازد.

فناوری نمایشگر microLED

کمپانی سامسونگ موفق شده نمونه اولیه از پنل microLED توسعه یافته توسط خود را در ابعاد ۱۴۶ اینچ تولید و به نمایش بگذارد، اما این شرکت مدعیست که می تواند به زودی چنین صفحه نمایش هایی را در ابعاد مختلف، حتی برای موبایل های هوشمند بسازد.

اما این همه عجله و اشتیاق از طرف کمپانی های بزرگ برای سردمدار شدن در این عرصه ناشی از چیست؟ به زبان ساده باید گفت که هر عیبی را بتوانید برای پنل های OLED موجود نام ببرید، در خصوص microLED به برتری تبدیل می شود. روشنایی نمایشگرهای مورد بحث بسیار بیشتر است، در حالی که مصرف انرژی آنها نسبت به سایر نمونه ها اقتصادی تر است. ضمناً هیچ گونه غلبه رنگی از جمله نور آبی و یا رده رده شدن تصویر در تونالیته های مختلف یک رنگ خاص در آنها دیده نمی شود.

فناوری نمایشگر microLED

مسئله اساسی دیگر قیمت تمام شده نمایشگر های OLED امروزی است که سبب شده موبایل های پرچمدار جدید با برچسب قیمت های نجومی وارد بازار شوند. بر کسی پوشیده نیست که فروش نسبتاً نا امید کننده آیفون X اپل هم ناشی از همین معضل بود. این در حالی است که قیمت تمام شده صفحه نمایش های microLED در صورت تولید انبوه واقعاً به صرفه خواهد بود.

اپل نمی خواهد که تنها به سامسونگ برای تامین نمایشگر آیفون هایش تکیه کند. این ریسک بزرگی برای شراکتی است که دو سر آن دو کمپانی با روابطی شکننده قرار دارند.





منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار