کد خبر: ۱۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 18
مک و ویندوز در دهه‌های طولانی با یکدیگر در حال رقابت بوده‌اند و هر کدام با داشتن خصوصیات مثبت و منفی مختلف در جذب کاربران اقدام کرده‌اند. همواره این تفکر وجود داشته که رایانه‌های ویندوزی به‌راحتی هنگ می‌کنند و به‌خوبی پشتیبانی نمی‌شوند و در سمت مقابل مک‌های اپل را رایانه‌هایی می‌دانستند که به آسانی قابل استفاده‌اند. برخی از این موارد در گذشته حقیقت داشت ولی هم اکنون با ظهور ویندوز10 شرایط تغییر کرده‌است.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت در این سال‌ها سرفیس‌ها را توسعه داده‌است که در بدنه‌ای فلزی و طراحی منحصر به‌فرد، تجربه‌ای بی نظیر از ویندوز را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. رابط کاربری لمسی و پشتیبانی از قلم‌های لمسی از دیگر نوآوری‌های مایکروسافت در این زمینه به شمار می‌آورد.

ویندوز 10

سالیان سال ویندوز یکی از مهم ترین محصولات مایکروسافت بوده‌است. دوران طلایی ویندوز XP، مشکلات بسیار زیاد ویستا، ثبات و کارایی ویندوز7 و ویندوز8 که سیستم عامل مایکروسافت را به‌سمت بدتر شدن سوق داد. آخرین نسخه ویندوز که با کنار گذاشتن شماره 9، ویندوز10 نامیده شد را می‌توان بهترین ویندوزی نامید که مایکروسافت ساخته‌است. این سیستم عامل هنگامی که بر روی حافظه‌های SSD نصب شده‌باشد سرعت بی نظیری دارد و بسیار پایدار است.

برخی قابلیت‌های مدرن همچون واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی مایکروسافت که در کنار هدست‌های واقعیت مجازی با ویندوز10 یکپارچه شده‌اند در این سیستم عامل وجود دارند. امنیت ویندوز با به‌روزرسانی Defender رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و کاربران را از نصب یک آنتی ویروس مجزا بی نیاز کرده‌است، هرچند به‌دلیل وسعت اکوسیستم ویندوز هنوز ویروس‌های بیشتری به‌نسبت مک در این محصول مایکروسافت رخنه می‌کنند.

ویندوز10 بسیار انعطاف پذیر است و در لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها، اسمارتفون‌ها، هدست‌ها و ابزارهای اینترنت اشیا وجود دارد و به معنای واقعی کلمه در هر دستگاهی می‌توان ویندوز را قرار داد.

مهم ترین نقدی که به ویندوز وارد است مربوط به طراحی ظاهری و عدم یکپارچگی اجرای برنامه‌ها در این سیستم عامل است، در مقام رفع این مشکل مایکروسافت اخیرا از زبان طراحی Fluent رونمایی کرده‌است تا بتواند توسعه‌دهندگان را وادار به یکپارچه‌سازی طراحی نرم افزارهای ویندوزی کند.

همان طور که هیچ مقوله بدون اشکالی وجود ندارد ویندوز نیز بدون ایراد نیست اما مایکروسافت سعی می‌کند تا این ایرادات را در جهت رضایت کاربران رفع کند در حالی که به‌نظر می‌رسد ایرادات مک برای اپل اهمیت چندانی ندارد.

استور مایکروسافت

مایکروسافت استور از زمان ویندوز8 در اختیار کاربران قرار گرفت تا مصرف کنندگان بتوانند نرم افزارهای مورد نیاز خود را دانلود و یا خریداری کنند. هرچند در نسخه S از ویندوز امکان نصب نرم افزارهای X86 از طریق استور وجود ندارد ولیکن باعث افزایش پایداری و امنیت سیستم می‌شود.

مایکروسافت استور حتی نزدیک به کلمه ایده‌آل نیست، کاربران اپ استور مک به آسانی می‌توانند نرم افزارهای مورد نیاز خود را پیدا و نصب کنند و نیازی به عبور از مراحل نصب اپ‌های ویندوزی ندارند. دیگر زمان استفاده از سی دی‌های نصب به سر آمده و قدم‌های مایکروسافت در این راه نشان از اهمیت این موضوع در بین مدیران این شرکت دارد.

تجربه بی نظیر سرفیس

اگر شما به فکر جایگزینی مک بوک فرسوده خود با مدل جدیدی هستید و نمی‌خواهید هزینه زیاد خرید نسل جدید را متقبل شوید بهتر است بدانید مایکروسافت دستگاه‌های بی نظیری برای شما ساخته‌است. خانواده سرفیس مایکروسافت از بهترین نمونه‌های دستگاه‌های 2 در 1 هستند، به‌طور مثال سرفیس بوک بهترین رایانه شخصی است که تا به حال ساخته شده‌است و کاربران می‌توانند بهترین تجربه کاربری بین لپتاپ‌ها و تبلت‌ها را در این دستگاه شاهد باشند.

خرید یک دستگاه ویندوزی از مایکروسافت و سایر شرکای سخت افزاری این شرکت در استور می‌تواند به این معنا باشد که شما بدون کمترین دردسر می‌توانید ویندوز10 را در اختیار داشته باشید و علاوه بر استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت دستگاه‌ها می‌توانید با داشتن درگاه‌ها و سخت افزار بهتر بهای کمتری نسبت به مک‌های اپل پرداخت کنید.

سخت افزارهای سوم شخص هیجان انگیز

اگر خط تولید سرفیس مایکروسافت نمی‌تواند نیازهای شما را رفع کند، کلکسیونی از شرکای سخت افزاری مختلفی وجود دارد که سخت افزارهای متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. شرکت‌هایی همچون ASUS، Acer، HP و Dell با ساختن مدل‌های بی نظیر و قدرتمند خود توانسته‌اند در مقابل مک بوک‌ها قدرتنمایی کنند، به‌طور مثال مدل XPS 13 را می‌توان نام برد.

اگر گیمر هستید می‌توانید به بازار بروید و هر آنچه از قدرت سخت افزاری را نیاز دارید خریداری کنید به‌طور مثال  MSI GS83VR دارای دو کارت گرافیک مجزاست که قدرت هیجان آوری را دراختیار شما قرار می‌دهد این در حالی است که اپل تنها چند سری محدود از کانفیگ‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همه این موارد به این معناست که شما می‌توانید سخت افزاری را خریداری کنید که کاملا منطبق بر بودجه و نیازمندی‌های شما باشد.

صرفه‌جویی

با ویندوز10 می‌توان صرفه‌جویی‌های بسیاری را لحاظ کرد به‌طور مثال اگر شما به‌دنبال خرید سخت افزار قدرتمند نیستید و یا اگر نیاز به دوربین IR برای اسکن چهره و ورود به ویندوز دارید نیاز به خرید پردازنده Core i7 ندارید و با پردازنده‌های ضعیف تر نیز می‌توان از این امکانات بهره برد.

مک بوک با پردازنده Core m3 با قیمت 1299 دلار قابل خریداری است در حالی که سرفیس پرو با همان پردازنده و رم و فضای ذخیره‌سازی تنها 799 دلار قیمت دارد. با پرداخت 1299 دلار شما می‌توانید سرفیس پرو با پردازنده Core i5، 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم و یا حتی لپ تاپ HP Omen 15 با پردازنده Core i7، 16 گیگابایت رم، پردازنده گرافیکی GTX 1060 و فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی را خریداری کنید.

دنیای بازی

سال‌هاست اپل سیستم بازی را در مک قرار داده‌است اما به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان بازی‌های علاقه‌ای به این پلتفرم ندارند. هدست Oculus Rift به‌طور رسمی ‌از مک پشتیبانی نمی‌کند ولی کاربران ویندوزی به آسانی می‌توانند از طیف وسیعی از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کنند، این رویه برای بازی‌های معمولی هم برقرار است و بسیاری از بازی‌ها در پلتفرم اپل وجود ندارند.

بسیاری از گیمرها از ویندوز برای تجربه جدیدترین بازی‌ها استفاده می‌کنند و توسعه‌دهندگان نیز علاقه‌ای به ارائه بازی‌ها در پلتفرم مک ندارند و به‌نظر نمی‌رسد این رویه در حال تغییر باشد، زیرا برای خرید یک سیستم با قدرت مناسب در پلتفرم مک شما نیاز به هزینه زیادی دارید در حالیکه سخت افزاری 700 دلاری مبتنی بر ویندوز می‌تواند به آسانی بازی Witcher 3 را اجرا کند.

شخصی سازی

شما می‌توانید با خرید قطعات مختلف و مورد نیاز خود سیستمی بسیار شخصی سازی شده در پلتفرم ویندوز بسازید. ساخت چنین سیستمی و امکان ارتقای سخت افزاری آن به اندازه کافی مناسب است که کاربران حرفه‌ای را به سمت خود جذب کند.

نظر شما چیست، کدام سیستم عامل را انتخاب می‌کنید؟

 


منبع : windowcentral 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار