کد خبر: ۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 02
ماهواره‌ها هرچیزی را بر روی زمین رصد می کنند؛ از جمله فصل‌ها را. در این ویدئو، تغییرات جوی و فصلی را در سرتاسر سال مشاهده می کنید.


به لطف وجود ماهواره‌هایی که این روزها، هفت روز هفته و بیست و چهارساعت شبانه روز مدام به دور ما می‌چرخند، ثبت وضعیتِ آب و هوا یک امر بدیهی و مفروض است. بنابراین نباید چندان تعجب کنید اگر ویدئویی به شما نشان داده شود که تصاویر سالیانۀ این رویدادهای جوی عظیم و البته بسیار زیبا را در یک ویدئوی هشت دقیقه‌ای به نمایش می‌گذارد.

سازمان اروپایی بهره‌برداری از ماهواره‌های هواشناسی (EUMETSAT)، همانگونه که از آن انتظار می‌رود داده‌های ماهواره های هواشناسی سراسردنیا را البته با تمرکز بر کشورهای اروپایی جمع‌آوری می‌کند. گروهی از کارکنان این مجموعه برای دیداری‌سازیِ (Visualization) داده های آن، اطلاعات هواشناسی سالیانه را گردآورده و بر روی نقشه‌ های زمینیِ Blue Marble ناسا پیاده کرده است و حاصل آن، نمایش دادن تغییرات چهارفصل در سراسر دنیا است.

مجموع این کارها یک ویدئوی هشت دقیقه‌ای را پدید آورده است که نشان می دهد آب و هوای جهان در سال 2015 به چه شکلی تغییر کرده است. این تصاویر یک زاویه دید منحصر به فرد را به نمایش می گذارد که از طریق آن می توان دید سیستم آب و هوایی کرۀ شگفت انگیز ما چگونه کار می کند؛ به ویژه این که طوفان ها از کجا شروع می شوند و به کجاها می روند؛ فصل ها چرا و چگونه نوع آب و هوا را تغییر می دهند و اینکه چرا استرالیا انتخاب مناسبی برای گذراندن ماه مارس نیست!



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار