تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 07
مدیرعامل خانه شهریاران جوان گفت: امروز با چالشی در فضای مجازی مواجه هستیم که با فرهنگ ادبیات جدیدی مواجه خواهیم شد و زبان ادبیات فضای مجازی اصالتی در فرهنگ و باور ما ندارد.
به گزارش آی تابناک : ابویی در نشست خبری خود درباره عملکرد خانه شهریاران جوان اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم صدای جوانان شهر و خواسته‌های آنها را در فرآیند برنامه‌های شهری بشنویم و انجام دهیم.

وی ادامه داد: خواسته‌ها و مطالبات جوانان با نشست‌های تخصصی جمع‌های فکری و حلقه‌های مختلف مشخص می‌شود که تا کنون نیز بخشی از آنها احصاء شده است.

وی با اشاره به اینکه باید بسترهای لازم برای ارتقاء نقش جوانان در شهر ایجاد شود،‌گفت: پتانسیل جوانان در بسیاری از موارد موجب می‌شود که شهری آرام، پرنشاط و همراه با خدمت داشته باشیم چرا که جوانان همیشه پیشرو بوده‌اند.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: جوانان با روحیه آرمان‌گرایی و مطالبه‌گرایی که دارند بهترین دیده‌بان‌های شهر محسوب می‌شوند.

ابویی افزود: در حال حاضر شهر به صورت سنتی اداره می‌شود و عدم ایده، فکر و خلاقیت در اداره شهر وجود دارد. شهر نیاز به ایده و فکر جدید دارد و شهر آینده‌ای که از نگاه جوانان می‌تواند تشکیل شود ایده‌ها و ظرفیت‌های بهتری را برای زندگی شهروندان رقم خواهد زد.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که بسته‌ای را برای ارائه خدمات مدیریت شهری به جوانان ارائه دهیم. در سال‌های گذشته با 6 هزار نفر از جوانان این شهر صحبت و گفت‌وگو کردم و متوجه شدم دغدغه امروز جوانان در کلانشهر تهران ابتدا اشتغال و پس از آن امنیت است.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: بعضی از جوانان به دلیل نبود اشتغال هویت خود را گم کردند و خیلی از مباحث هویتی ما با  اشتغال نسبت نزدیکی دارند.

ابویی افزود: جوانان ما در حوزه امنیت به شدت نگرانی دارند و باید در این خصوص شفاف‌سازی‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: جوانان نسل انقلاب در تمامی مشکلات پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و در این زمینه از اهداف‌های خود کوتاه نمی‌آیند.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: یکی دیگر از چالش‌های جوانان امروزی حس تنهایی است، تک فرزندی و اشتغال پدر و مادر حس تنهایی را در جوانان ایجاد کرده است و در بستری‌های اجتماعی هیچ فضایی را برای گفت‌وگو ندارند.

ابویی افزود: در حال حاضر فضای مجازی با تمام آسیب‌هایی که دارد یک چیز را از جوانان ما می‌گیرد و آن نیز ادبیات فارسی است امروز با چالشی در فضای مجازی مواجه هستیم که با فرهنگ ادبیات جدیدی مواجه خواهیم شد و زبان ادبیات فضای مجازی اصالتی در فرهنگ و باور ما ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز نسل ما نسل آرمان‌های واقع‌گراست گفت: بسترهای فرهنگی و اجتماعی را از دست داده‌ایم و دستگاه تربیت ما کلاً رخت بربسته است.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: در همین راستا کارگروه‌های تخصصی در شهریاران جوان تشکیل شده است که بتوانند جوانان خلاقیت‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند و بتوانند در یک پاتوق  جوانان دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

ابویی افزود: ما باید بتوانیم فرصت توانمندسازی و مهارت‌آموزی را برای جوانان فراهم کنیم و در سازمان‌های تخصصی خدمات در حوزه شهری را به صورت ویژه ارائه بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از هنرهای جوانان ما زیرزمینی شده است و باید با آموزش درست و مهیا کردن فضا بتوانیم این هنرها را در فضاهای مناسب ایجاد و توانمند کنیم.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان افزود: در حال حاضر هیچ ابهامی در فعالیت‌های خانه شهریاران جوان وجود ندارد و متأسفانه این در حالی است که موضوع جوانان در برنامه‌ها و سیاست‌های هیچ یک از دوره‌ها دیده نشده است و امیدواریم فرصت مناسبی برای گفت‌وگوی جوانان با مدیران شهری فراهم شود.





منبع : ساعت 24 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار