کد خبر: ۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 02
این روزها Drone ها یا همان پهپاد ها سریع تر و باهوش تر از همیشه شده اند، اما آیا هنوز هم توان غلبه بر یکی از سریع ترین و باهوش ترین پرندگان طبیعت را دارند؟ این سوالی است که پلیس هلند در پی پاسخ دادن به آن است و برای این منظور رقابتی را میان پادشاهان جدید و قدیم آسمان به راه انداخته است.
تماشا کنید: استفاده پلیس هلند از عقاب ها برای شکار پهپاد

این روزها
Drone ها یا همان پهپاد ها سریع تر و باهوش تر از همیشه شده اند، اما آیا هنوز هم توان غلبه بر یکی از سریع ترین و باهوش ترین پرندگان طبیعت را دارند؟ این سوالی است که پلیس هلند در پی پاسخ دادن به آن است و برای این منظور رقابتی را میان پادشاهان جدید و قدیم آسمان به راه انداخته است.

در اکتبر سال 2014 شخصی اقدام به آزمایش و پرواز پهپاد شخصی خود در در حومه Magazine Beach Park در ماساچوست بود که به ناگهان شاهینی بر سر این پهپاد فرود آمد و آن را با خود به آسمان برد. این موضوع شروع داستانی بود که محور اصلی ا« را این سوال تشکیل میداد که اگر پهپاد ها و ارد قلمرو این پرندگان شکاری شوند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

این موضوع برخی از محققان و موسسات امنیتی را به این نتیجه رساند که به سادگی میتوان از این پرندگان شکاری برای غلبه کردن بر پهپاد های سرگردان در آسمان استفاده کرد. از همین روی به ذهن پلیس هلند رسید که با همکاری شرکتی متخصص در امور تربیت جانوران شکاری، پروژه ای را در راستای حفاظت از حریم های هوایی حساس شروع کند.

در آزمایش هایی که شرکت Guard From Above با همکاری پلیس هلند صورت داده است، از یک عقاب ترتبیت شده برای شکار یک پهپاد کوچک استفاده شده است. این عقاب به سادگی به سمت پهگاد پرواز کرده و با چنگال های خود آن را میرباید و به زمین میکشد.

البته در این میان متخصصان این شرکت تاکید دارند که پلیس هلند باید به فکر سلامت این عقاب و سایر عقاب هایی که قرار است بعد از این ماموریت حفاظت از حریم های هوایی حساس را بر عهده بگیرند، نیز باشد و در این راستا از تحقیقات علمی بهره بگیرد.

در ویدئو زیر که البته به زبان هلندی است، میتوانید آزمایش های پلیس هلند با همکاری شرکت Guard From Above را تماشا کنید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار