کد خبر: ۱۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 06
تحقیقات نشان داده است که مردم در مقایسه بین اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی با خودروهای دارای راننده و خودروهای خودران، برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی با خودروهای خودران، راحت‌تر هستند.
به گزارش آی تابناک : امروزه سیستم‌های موقعیت‌یابی به حدی همه‌گیر شده‌اند که تقریبا هر کسی به آن‌ها دسترسی دارد و از سوی دیگر خدمات مکان محور موجب شده است که بسیاری از افراد از خدمات جابجایی و خدمات مشابه استفاده کنند. این امر به این نیاز دارد که کاربر موقعیت مکانی خود را با خودرو در میان بگذارد.

حال تحقیقات اخیر نشان داده است که از میان کسانی که باید موقعیت مکانی خود را با یک خودروی دارای راننده در میان بگذارند، نزدیک به 76 درصد با مشکلاتی روبرو هستند. این گروه، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با این رانندگان را موجب ایجاد استرس و حس آسیب‌پذیری می‌دانند.

بااین‌حال راه‌حل این موضوع، خودروهای خودران هستند. بر اساس تحقیقات یادشده، 72 درصد از کاربران اعلام کرده‌اند که برای به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با خودروهای خودران مشکلی ندارند. ازجمله نکات جالب این تحقیق این است که مشخص شده است که 44 درصد از کاربران، به‌صورت تصادفی و ناآگاهانه موقعیت مکانی خود را با نرم‌افزارهای مکان محور به اشتراک گذاشته‌اند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه هنوز بسیاری معتقدند که شرکت‌ها از اعتماد عمومی در زمینه اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی با این کمپانی‌ها سو استفاده می‌کنند، چنین آماری چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. دلیل اصلی این عدم اعتماد نیز عدم وجود کنترل کافی در مدیریت داده‌های شخصی وعدم شفافیت در عملکرد کسانی است که داده‌ها را جمع می‌کنند.

همچنین کمتر از یک‌پنجم شرکت‌کنندگان معتقد بودند که قانون‌های وضع شده می‌توانند از کاربران حفاظت کنند. این تحقیقات با استفاده از جامعه آماری 8 هزارنفری در کشورهایی مانند استرالیا، برزیل، فرانسه، آلمان، هلند، انگلستان و آمریکا انجام شده است. از میان این جمعیت، رقم 51 درصد اعلام کرده‌اند که با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی برای کنترل داده‌هایی ازاین‌دست موافق هستند.

منبع: intelligenttransport
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار