کد خبر: ۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 01
سری جدید گوشی های آیفون در سپتامبر/شهریور رونمایی خواهد شد و پیش بینی می‌شود محصول جدید، یک دستگاهِ کاملا متفاوت از آیفون 6 باشد. به طور مشخص، انتظار می‌رود این دستگاه به لحاظ طراحی، باریک‌ترین آیفون موجود باشد و بر روی سری استاندارد یا مدل حرفه‌ای آن نسل جدیدی از دوربین‌های دوگانه نصب شده باشد. علاوه بر این، در هفته های گذشته مطالب زیادی به صورت خبر یا شایعه در این موارد مطرح شد که در مطلب پیش رو، یک دسته بندی جامع به همرها تحلیل از آن ها را خواهید خواند.
تمام آنچه‌ باید راجع به آیفون 7 بدانید؛ شایعات و اخبار


سری جدید گوشی های آیفون در سپتامبر/شهریور رونمایی خواهد شد و پیش بینی می‌شود محصول جدید، یک دستگاهِ کاملا متفاوت از آیفون 6 باشد. به طور مشخص، انتظار می‌رود این دستگاه به لحاظ طراحی، باریک‌ترین آیفون موجود باشد و بر روی سری استاندارد یا مدل حرفه‌ای آن نسل جدیدی از دوربین‌های دوگانه نصب شده باشد. علاوه بر این، در هفته های گذشته مطالب زیادی به صورت خبر یا شایعه در این موارد مطرح شد که در مطلب پیش رو، یک دسته بندی جامع به همرها تحلیل از آن ها را خواهید خواند.

اول از همه اینکه پیش بینی می‌شود نام این مدل چیزی شبیه به iPhone Pro باشد؛ پسوندی که پیشتر در نام رایانه های شخصی اپل دیده بودیم.

اخبار و شایعه‌ها:

1-شارژر بیسیم

چند ماه قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد گوشی جدید آیفون 7 خود را با شارژهای بیسیم وارد بازار کند. اما خبرهای چند روز اخیر چنین چیزی را پیشنهاد نمی‌دهد. به عنوان مثال، بلومبرگ گفته است اپل «در حال کار» بر روی پروژه ای است که به دستگاه ‌های آیفون و آیپد اجازه می دهد بدون نیاز به کابل شارژ شوند. همچنین، این مسئله با صفت‌هایی مانند «فناوری خط شکن» و «پیشرو» مورد اشاره قرار گرفته است. ترجمۀ این اصطلاحات این است که نباید تا زمانی زودتر از 2017 منتظر این امکان در گوشی های اپل باشیم و این به آن معناست که آیفون 7 به صورت متعارف دارای این امکان نخواهد بود. البته می توان در مورد آیفون 7S احتمال بیشتری را مطرح کرد.

میزان احتمال: بسیار سخت است بتوان نظری در این مورد داد. خبرها تا حدی ضد و نقیض است اما با توجه به وضعیت حاضر، بعید به نظر می رسد حداقل آیفون 7 دارای چنین امکانی باشد.


2- دوربین دوگانه

این شایعه که توسط یکی از مورد اعتمادترین تحلیل‌گران اپل پخش شد، مدعی‌ست که حداقل یک سری از مدل‌های آیفون 7 یک پیشرفت بزرگ در عکاسی و فیلم‌برداری را برای این شرکت‌ها عرضه خواهد کرد که آن هم دوربین دوگانه است. آنگونه که این تحلیل‌گر، «مینگ چی کو» (Ming Chi Kou) اطلاع داده است، این دوربین همچنین قابلیت زوم اپتیکال و درشت‌نماییِ 2-3x را دارد و با همکاری شرکت Linx عرضه خواهد شد که اخیراً به جمع تهیه‌کنندگان اپل اضافه شده است. به گفتۀ «کو»، این دوربین تنها بر روی آیفون 7 plus نصب خواهد شد و یکی از لنزهای آن از نوع چشم ماهی خواهد بود (لنزی که میدان دید بسیار گسترده ای دارد و به همین دلیل، تصاویر از قاب آن شکل خاصی از اعوجاج به همراه خواهند داشت.

میزان احتمال: باز هم دشوار بتوان به این سوال پاسخ گفت. منبع اعلام این خبر یکی از معتبرترین هاست. همچنین، ایدۀ اصلاح دوربین‌های اپل چیز جدیدی نیست و با توجه به فاصله‌ای که در یکی دو سال اخیر میان دوربین دستگاه های اندروید و دوربین های اپل ایجاد شده بود، سرمایه‌گذاری اپل بر این قسمت بدیهی‌ به نظر می‌رسد؛ کما اینکه مدل iPhone 6 plus نیز با تکیه بر کیفیت دوربین بود که عرضه شد و موفق هم بود. اما ابهام اصلی این است که کارکرد لنزها به چه ترتیبی خواهد بود. در حالی که برخی خبرها حاکی از آن است که دو لنز برای ثبت دو نوع تصویر مختلف استفاده خواهد شد، تجربه‌های پیشین اپل نشان داده است که ایدۀ عکس‌های تعاملی، یعنی این ایده که عکس پس از ثبت شدن، کماکان امکان زوم مجدد توسط کاربر را داشته باشد، برای این شرکت جذاب‌تر است؛ چیزی که در دوربین‌هایی مانند Lytro دیده می‌شود.


3- طراحی ضد آب

شایعات نیرومندی وجود دارد که مدل جدید اپل ضد آب خواهد بود. بعد از آنکه خبری در مورد ساختن پورت هایی مطرح شد که به آب اجازۀ نفوذ نمی‌دهند، این شرکت به سراغ ارتباط‌هایی رفته است که خود-ترمیم‌گر هستند و به این وسیله، ساختن دستگاه ضد آب امکان‌پذیرتر خواهد بود.

این طرح با عنوان «ابزارهای الکتریکی با ارتباط پنهان» شامل رابط‌هایی می‌شود که با یک الاستروم (نوع خاصی از پلیمر قابل انعطاف) خود ترمیم‌گر پوشیده می‌شود. در واقع، محل های ارتباط گوشی شما با این مادۀ خاص پوشیده می‌شود، گویی که اصلا شکافی در آن‌جا وجود ندارد و به همین دلیل، مانع از ورود هرچیزی می‌شود؛ اما در عین حال به محض اینکه شما بخواهید مثلاً شارژر خود را وصل کنید، این پوشش به پورت شما اجازۀ عبور می دهد و بلافاصله پس از آنکه شارژر را خارج کردید، دوباره خود را ترمیم می‌کند. انگار هیچوقت چیزی از آن‌جا رد نشده است!


4- درگاه اینترنت Li-Fi

اطلاعاتی وجود دارد که اپل قصد دارد در آیفون 7 از درگاه اینترنت فرا-سریعِ Li-Fi استفاده کند. این اطلاعات نخستین بار توسط یکی از کاربران توئیتر فاش شد که در سیستم عامل iOS 9.1 کدی را کشف کرده بود که امکان فنی استفاده از این فناوری را فراهم می‌کرد. پس از آن، AppleInsider نیز این مسئله را تأیید کرد.

اما LiFi چیست؟ این فناوری در واقع یک درگاه انتقال اطلاعات است که از نور باینری استفاده می‌کند. اما بر خلاف WiFi، نه از طیف غیرقابل مشاهدۀ رادیویی، بلکه از طیف‌های نوری قابل مشاهده بهره می‌برد. به این ترتیب، داده‌ها از میسر چراغ‌هایی منتقل می‌شود که به صورت بسیار سریع و غیرقابل تشخیصی چشمک می‌زنند و حاصل اینترنت Li-Fi است. به این ترتیب، می‌توان با سرعت 1GB بر ثانیه اطلاعات را منتقل کرد که 100 برابر سریع تر از سیستم Wi-Fi است.

میزان احتمال: معمولاً اپل گرایش دارد به اینکه تا اندکی قبل از ارائۀ محصول خود، در مورد فناوری به کار رفته در آن صحبتی به میان نیاورد و Li-Fi هنوز در مراحل آزمایشی است. اگر از این منظر به قضیه نگاه کنیم، احتمال چندانی برای عرضۀ این فناوری در آیفون 7 وجود ندارد. اما از سوی دیگر، مشهور است که اپل در کدهای سیستم عاملش از محصولات بعدی خود نشانه‌هایی برجای می‌گذارد. این مانند وضعیتی است که در مورد iPad Pro پیش آمد که شایعۀ عرضۀ آن از قبل با استناد به کدهای نسخۀ قبلیِ iOS منتشر شده بود. بنابراین، باید منتظر ماند و دید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار