کد خبر: ۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 01
اکنون کار تحلیلگران بازار برای تجزیه و تحلیل بزرگترین بازار گوشی های هوشمند دنیا یعنی چین به پایان رسیده است. بر این اساس گزارشات اولیه از موسسه های Canalys و Strategy Analytics حاکی از آن است که در تمام سال 2015 برند شائومی به عنوان برترین برند بازار چین بوده است.

اکنون کار تحلیلگران بازار برای تجزیه و تحلیل بزرگترین بازار گوشی های هوشمند دنیا یعنی چین به پایان رسیده است. بر این اساس گزارشات اولیه از موسسه های
Canalys و Strategy Analytics حاکی از آن است که در تمام سال 2015 برند شائومی به عنوان برترین برند بازار چین بوده است.

این خبر برای شرکت شائومی که به دلیل عدم دستیابی به هدف گذرای 80 میلیونی خود برای فروش گوشی های هوشمند در سال 2015 روی به تحقیق و تفحص آورده است، خبر بسیار خوشحال کننده ای است. در حالی که رقیب بزرگ این برند یعنی هوآوی موفق شد از نقطه هدف گذرای شده خود برای فروش بیش از 100 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سطح جهان، فراتر هم برود.

بر اساسا گزارش Canalys این همه در حالی است که بازار گوشی های هوشمند چین در سال 2015 تنها 2 درصد رشد داشته است که در کل تاریخ این بازار کمترین رقم محسوب میشود.

«نیکول پنگ» تحلیل گر این موسسه یادآور شده است که فروش جذاب و فوق العاده هوشمند Redmi Note 3 شرکت شائومی منجر به آن شد که این شرکت در آخرین فصل سال 2015 افزایش قابل توجهی را در فروش خود تجربه کند. بخش مهمی از موفقیت Redmi Note 3 ناشی از بهای رقابتی آن و همچنین امکانات خوب سخت افزاری نظیر به کارگیری حسگر اثر انگشت در این هوشمند بوده است.

اما آنگونه که پنگ پیش بینی کرده است رقابت شدیدی میان دو برند قدرتمند در چین یعنی شائومی و هوآوی برای سال 2016 پیش روی است. وی بر این باور است که هوآوی در سال 2016 بسیار قدرتمند خواهد بود و الگوی خرید مشتریان نشان میدهد که تمابل به سمت گوشی های هوشمند بالارده است. این موضوع میتواند به نفع هوآوی و همچنین برند Vivo – از دیگر برندهای سازنده گوشی هوشمند در چین – باشد و رقابت را برای شائومی سخت کند.

در سال 2015 میانگین بهای گوشی های هوشمند هوآوی در چین از رقم 216 دلار در 2014 به 306 دلار افزایش یافته است. این در حالی است که این شاخص برای شائومی نزولی بوده است و از رقم 189 دلار در 2014 به 149 دلار در 2015 رسیده است. همچنین میانگین بهای گوشی های هوشمند در بازار چین در سال 2015 برابر با 319 دلار بوده است که نسبت به رقم 260 دلاری سال 2014 شاهد افزایش محسوسی است.

در کل سال 2015 سهم شائومی از بازار گوشی های هوشمند برابر با 15.2 درصد بوده است که به عنوان برترین برند فروشنده گوشی های هوشمند تلقی میشود. بعد از آن هوآوی با سهم 17.7 درصدی و اپل با سهم 12.5 درصد در رده های دوم و سوم قرار دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار