تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 31
این امکان وجود دارد که تولید خودروهای تویوتا در ژاپن به علت کمبود فولاد متوقف شده و این شرکت مجبور شود فعالیت های تولیدی خود را تا تغییر وضعیت به حالت تعلیق درآورد. بر مبنای گزارشی که رویترز منتشر کرده است، این مشکل ممکن است برنامۀ این شرکت برای تولید 4.13 میلیون دستگاه خودرو در سال جاری در داخل را با اشکال مواجه کند.


این امکان وجود دارد که تولید خودروهای تویوتا در ژاپن به علت کمبود فولاد متوقف شده و این شرکت مجبور شود فعالیت های تولیدی خود را تا تغییر وضعیت به حالت تعلیق درآورد. بر مبنای گزارشی که رویترز منتشر کرده است، این مشکل ممکن است برنامۀ این شرکت برای تولید 4.13 میلیون دستگاه خودرو در سال جاری در داخل را با اشکال مواجه کند، از جمله تولید محصول جدید این شرکت، تویوتا پریوس (Prius) 2016 که منحصراً در خاک ژاپن ساخته می‌شود.

شرکت آیچی استیل، تهیه کنندۀ فولاد مورد نیاز تویوتا که به علت انفجار در 8 ژانویه مشکلاتی برایش پدید آمده است، اعلام کرده ممکن است تا ماه مارس قادر نباشد تولید خود را از سر بگیرد؛ در حالی که شرکت تویوتا گفته است تنها فولاد کافی برای تولید تا 6 فوریه را در اختیار دارد. در حال حاضر، تویوتا شیفت‌های کاری آخر هفته و اضافه‌کاری ها را لغو کرده است اما هنوز خبر دقیقی از وضعیت کلی در دست نیست.

یکی از سخنگویان تویوتا در روز شنبه به رویترز گفته است این شرکت از این مرحله وضعیت منابع موجود خود را روز به روز بررسی می کند و بر این اساس تصمیم می گیرد.

البته کل تولید شرکت تویوتا در داخل خاک ژاپن 40 درصد از مجموع تولیدات این شرکت را شامل می‌شود و تویوتا روزانه تنها 14000 دستگاه وسیلۀ نقلیه تولید می کند. با این حال با وضعیت پیش آمده این بیم وجود دارد که این تولیدکنندۀ خوشنام ژاپنی نتواند به همۀ تعهدات آیندۀ خود عمل کند. به ویژه آنکه بیش از 46 درصد از محصولات تولیدی در داخل این کشور در سال گذشته برای دیگر بازارهای دنیا صادر شده است.

این وضعیت در حالی برای تویوتا خطر بیشتری پیش می‌آورد که بدانیم این شرکت که علاوه بر خودِ تویوتا، تولیدکنندۀ برندهای لکسوس، دایهاتسو (Daihatsu) و هینو (Hino) هم هست، در سال گذشته پرفروش‌ترین شرکت دنیا بود و با فروش 10.15 میلیون دستگاه خودرو، بالاتر از فولکس‌واگن و جنرال موتورز ایستاده بود.


(تصویر مربوط به تویوتا پریوس 2016، جدیدترین مدل پریوس است که از مدل های بسیار محبوب این شرکت به شمار می آید.)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار