تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 31
اگر به دنبال این هستید که رئیس خود را قانع کنید سازوکارهای امنیتی شرکتتان را تقویت کند، احتمالاً به این اینفوگرافی تصویری که مؤسسۀ «اطلاعات زیباست» (Information is Beautiful) تهیه کرده است نیازمند خواهید بود.


اگر به دنبال این هستید که رئیس خود را قانع کنید سازوکارهای امنیتی شرکتتان را تقویت کند، احتمالاً به این اینفوگرافی تصویری که مؤسسۀ «اطلاعات زیباست» (Information is Beautiful) تهیه کرده است نیازمند خواهید بود.

این اینفوگرافی که با عنوان «بزرگترین نشت‌های اطلاعاتی دنیا» و با استفاده از ابزارها تحلیل دادۀ VIZsweet تهیه شده است، داده هایی را از منابعِ DataBreaches.net و IdTheftCenter ترکیب و یک نوار زمان تهیه کرده است که شامل سوابق بیش از 30000 نفوذ امنیتی و نشت اطلاعات از سال 20015 به این طرف می‌شود.

نکتۀ جالب در این اطلاعات این است که هرچند عوامل متعددی مانند انتشار تصادفی اطلاعات، خطاهای پیکربندی (configuration)، از دست دادن یا دزدیده شدن کامپیوتر، گم شدن یا دزدیده شدن فایل‌های صوتی و تصویری و یا صرفاً سیستم امنیتی ضعیف باعث این نشت‌های اطلاعاتی شده است، اما بخش بزرگ و اصلی این مسائل به طور مستقیم به خاطر هک شدن سیستم ها بوده است.

بدانید و آگاه باشید که شما حتماً نباید یک شرکت بزرگ و با اطلاعات حساس باشید تا نگران این موضوعات باشید؛ هر سطحی از کار، به ویژه کسب و کار تجاری امروزه در گرو ارتباط با دیگران از طریق فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی است و هر ارتباطی هم در خطر سرقت و سوء استفاده قرار دارد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید انواع و اقسام اتفاق‌ها برای نهادهای مختلف، از مراکز نظامی گرفته تا خرده فروشی های اینترنتی در طول سال های گذشته اتفاق افتاده است. از Ebay گرفته تا ارتش ایالات متحده و تا کسب و کارهای بسیار کوچک تر هدف نفوذ هکرها قرار گرفته اند.

نکتۀ جالب دیگر اینکه خدمات شرکت‌های فیس‌بوک و اپل به رغم گستردگی و عمومیت بالا، به نسبت کمتر موضوع نشت اطلاعاتی قرار گرفته است.

برای استفاده از امکانات دیداریِ این اینفوگرافی بر روی تصویر کلیک کنید تا مطلب اصلی را مشاهده نمایید؛ کلیک بر روی هرکدام از دایره ها اطلاعات بیشتری از نوع و مقدار اطلاعات لو رفته در مورد آن شرکت را برای شما به نمایش می‌گذارد.


تماشا کنید: تاریخچۀ گرافیکی بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی دنیا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار