تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 31
اپل توانست در سال 2015 به تولید ثروت 231 میلیارد دلاری دست پیدا کند که معادل 42امین کشور ثروتمند جهان است.
تولید ثروت اپل در سال گذشته معادل 42امین کشور ثروتمند جهان بود

تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها وجود دارند که بتوان به آنها لقب «امپراتوری» داد و اپل یکی از آنها است که توانست بر میراث به جا مانده از استیو جابز فقید همچنان به پیشتازی خود ادامه دهد.

به گزارش «آی تابناک»، اپل در طول حیات خود روندی انقلابی را در تولید رایانه‌های شخصی، تلفن همراه، و حتی تبلت‌ها دنبال کرد و با ادامه نوآوری‌های خود توانست در سال 2015 به تولید ثروت 231 میلیارد دلاری دست پیدا کند و زمانی که این درآمد را در کنار ارقام تولید ناخالص داخلی کشورها در سال گذشته قرار دهیم، می‌توان این شرکت را در جایگاه 42امین کشور ثروتمند جهان به شمار آورد.

سال گذشته، اپل تنها از طریق فروش آیفون نزدیک به 154 میلیارد دلار درآمد داشت که برای قرار گرفتن در جایگاه 56امین کشور ثروتمند جهان و پشت سر کشور نفت‌خیز عراق با 165 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، کفایت می‌کرد. این در صورتی است که اپل با مجموع 231 میلیاد دلار درآمد خود درست در کنار کشور توسعه یافته فنلاند (کشور میزبان نوکیا) قرار می‌گیرد که که تولید ناخالص داخلی آن به همین میزان است، و جالب‌تر آن که کشورهایی نظیر ایرلند، پرتغال و قطر را پشت سر می‌گذارد.

برای درک بهتر جایگاه اپل و بی‌اهمیت دانستن نگرانی برخی سرمایه‌گذاران و سهامداران آن نیز کافی است این مقایسه را به میان غول‌های تکنولوژی بکشانیم، جایی که مایکروسافت و آمازون هر کدام 93 میلیارد دلار، گوگل 66 میلیارد دلار و فیسبوک 12.5 میلیارد دلار تولید ثروت داشته‌اند. از این رو باید تاکید کرد شرکتی که به جای مقایسه با هم‌نوعانش، با کشورها مقایسه می‌شود، حتما کارش را به خوبی انجام داده است.


منبع: digitaltrends
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار