کد خبر: ۱۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 04
کمپانی مرسدس بنز سرانجام پس از شایعات فراوان نسل جدید هاچبک A کلاس را معرفی کرد که تغییرات زیادی را تجربه کرده است. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

به گزارش آی تابناک : کمپانی مرسدس بنز پس از مدت‌ها انتظار و درز تصاویر و شایعات فراوان، چهارمین نسل از هاچبک A کلاس را معرفی کرد که به تکنولوژی‌های متعددی  مجهز شده و سه موتور مختلف را برای آن عرضه می‌کند. بهبودهای مرسدس بنز، یک هاچبک داغ را به ارمغان آورده که تکنولوژی‌هایی بی‌نظیری را در این سگمنت ارائه می‌دهد.

نسل جدید A کلاس، افزایش 30 میلی متری در فاصله محوری و افزایش 14 میلی متری در عرضه را تجربه کرده است و در نتیجه، فضای پا، سر و شانه و  نیز فضای بار بیشتری برای سرنشینان به وجود آمده است. مرسدس بنز ادعا می‌کند که بازبینی سیسمتم تعلیق، رانندگی را نرم‌تر و راحت‌تر می‌کند. همچنین کمپانی آلمانی فنرهای تطبیق پذیر را برای سفارش در دسترس قرار داده که با توجه به حالت رانندگی انتخابی سفتی و نرمی را تنظیم می‌کند.

مرسدس بنز A کلاس ظاهر عضلانی‌تری دارد به ویژه در نمای جلو. حالت روبه‌پایین دماغه خودرو و شیب به سمت داخل چراغ‌های جلو، حالت تهاجمی خوبی به نمای خودرو بخشیده‌اند. خریداران می‌توانند چراغ‌های LED خاصی را سفارش دهند که از 18 چراغ LED مستقل تشکیل شده است.

مرسدس بنز چندین موتور مختلف را برای A کلاس 2019 معرفی کرد. نخستین موتور M 282 نام دارد که حجم آن 1.4 لیتر است و 4 سیلندر دارد و به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. حداکثر توان این موتور به 161 اسب بخار و گشتاور آن به 2500 نیوتن متر است. برای این موتور دو جعبه دنده متفاوت در نظر گرفته شده، یکی 7 سرعته دو کلاچه خودکار و دیگری 6 سرعته دستی. موتور بعدی M 260 نام گرفته و 2.0 لیتر حجم و 44 سیلندر دارد و توربو است. حداکثر قدرت آن 221 اسب بخار و گشتاور آن 350 نیوتن متر اعلام شده است اما تنها جعبه دنده 77 سرعته دو کلاچه برای آن در دسترس است.

اما آخرین و ضعیف‌ترین موتور M 608 است. این موتور دیزلی 1.5 لیتری و 4 سیلندر است و توربو هم با خود به همراه دارد. قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 114 اسب بخار و 260 نیوتن متر می‌رسد و به جعبه دنده 77 سرعته دو کلاچه متصل شده است. مرسدس بنز اعلام کرده که طیف گسترده‌تری از موتورها را به زودی برای A کلاس معرفی خواهد کرد. انتقال قدرت به چرخ‌های جلو است ولی خریداران می‌توانند با سفارش سیستم 4Matic، نیرو را به هر چهار چرخ خودروی خود هدایت کنند.

A کلاس جدید نخستین خودروی ساخت مرسدس بنز است که به سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید کمپانی به نام MBUX مجهز شده است. همچنین خریداران می‌توانند صفحه آمپر دیجیتالی را سفارش دهند. چینش این نمایشگرها به سه صورت امکان پذیر است. یک نمایشگر 7 اینچی، یک نمایشگر  7 اینچی در کنار یک نمایشگر 10.25 اینچی و یا یک نمایشگر 10.25 اینچی که ظاهر عریضی به داشبورد می‌بخشد. بر اساس دلخواه مشتریان، این نمایشگرها می‌تواند لمسی و یا به همراه تاچ پد باشد.

برخی دستیارهای کمک راننده هم از S کلاس، لوکس‌ترین محصول مرسدس، به این هاچبک 5 در آمده است. از جمله این تکنولوژی‌ها می‌توانیم به دستیار  فعال فاصله و دستیار فعال فرمان اشاره کنیم که حالتی شبیه به رانندگی خودکار ایجاد می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های آن هم می‌توانیم تنظیم خودکار سرعت در پیچ‌ها و تقاطع‌ها را نام ببریم.

عرضه این هاچبک جذاب ابتدا در اروپا و سپس در آمریکا انجام خواهد شد. همچنین این احتمال وجود دارد که نسخه سدان A کلاس هم به زودی عرضه  شود. 





منبع : motor1 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار