کد خبر: ۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 31
در این روزها و با توجه به مشکلات کاربران با ذخیره محدود باتری گوشی های هوشمند خیلی حیاتی است که مراقب میزان ذخیره باقی مانده از باتری گوشی خود باشید. متاسفانه اندروید مانند iOS و ویندوز فون به شکل عادی میزان ذخیره باقی مانده باتری را به شما نمایش نمیدهد اما هنوز راه هایی برای این موضوع وجود دارد.

در این روزها و با توجه به مشکلات کاربران با ذخیره محدود باتری گوشی های هوشمند خیلی حیاتی است که مراقب میزان ذخیره باقی مانده از باتری گوشی خود باشید. متاسفانه اندروید مانند
iOS و ویندوز فون به شکل عادی میزان ذخیره باقی مانده باتری را به شما نمایش نمیدهد اما هنوز راه هایی برای این موضوع وجود دارد.

هر چند هنوز میتوانید با پایین کشیدن نوار اعلانات اندروید میزان ذخیره باتری را دریابید اما این موضوع برای بسیاری از کاربران کافی نیست. در نتیجه باید به دنبال راهی بود که گوشی شما به شکل مداوم درصد باقی مانده از ذخیره باتری را نمایش دهد. در این جا ابتدا چگونگی انجام این کار را بر روی اندروید مارشمالو – اگر گوشی خود را به آخرین نسخه اندروید بروزرسانی کرده اید – تشریح میکنیم و بعد از آن برای سایر کاربرانی که هنوز موفق به دریافت مارشمالو نشده اند، راه جایگزین را آموزش میدهیم.

نمایش درصد باتری بر روی اندروید مارشمالو

برای این کار باید قابلیت System UI Turner مارشمالو را فعال کنید که دسترسی به برخی تنظیمات مخفی را برای شما فراهم میکند.

ابتدا نوار اعلانات را پایین بکشید و سپس برای بار دوم اقدام به پایین پنل Quick Settings کنید تا آیکون تنظیمات را مشاهده کنید (میتوانید با دو انگشت نوار اعلانات را پایین بکشید تا این پنل را مشاهده کنید):

چگونگی نمایش درصد شارژ در آیکون باتری اندروید


بر روی این آیکون ضربه زده و نگه دارید تا شروع به چرخیدن کند. سپس آن را رها کنید و در این زمان پیامی نمایش داده میشود که شما را از فعال شدن System UI Turner آگاه میکند:

چگونگی نمایش درصد شارژ در آیکون باتری اندروید


در تنظیمات بر روی گزینه System UI Turner ضربه بزنید و پیام هشدار را تایید کنید:

چگونگی نمایش درصد شارژ در آیکون باتری اندروید


در صفحه System UI Turner گزینه Show embedded battery percentage را فعال کنید و اکنون آیکون باتری شما میزان شارژ باقی مانده را به درصد نمایش میدهد:

چگونگی نمایش درصد شارژ در آیکون باتری اندروید


نمایش درصد شارژ در اندروید KitKat و Lollipop

نسخه های قبلی اندروید نیز این قابلیت را در دل خود دارند اما رسیدن به آن بسیار دشوار تر است. در واقع هیچ تنظیماتی برای این کار وجود ندارد و برای فعال کردن آن یا باید از هک سیستم و استفاده از فرامین ADB استفاده کرد و یا باید اقدام به نصب یک نرم افزار ثانویه کنید.

بهترین راه در نتیجه استفاده از نرم افزاری است که نیاز به روت بودن گوشی نیز نداشته باشد. برای این کار به Google Play بروید و به دنبال نرم افزار Battery Percent Enabler بگردید. اپلیکیشن طراحی شده توسط kroegerama را انتخاب کرده و آن را نصب کنید (میتوانید برای اطمینان از انتخاب صحیح اپلیکیشن به این آدرس مراجعه کنید):

چگونگی نمایش درصد شارژ در آیکون باتری اندروید


بعد از نصب نرم افزار آن را اجرا کنید و گزینه Enable Battery Percent را انتخاب کرده و گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید:

چگونگی نمایش درصد شارژ در آیکون باتری اندروید


بعد از آنکه گوشی شما راه اندازی مجدد شد متوجه میشوید که آیکون باتری در بالای صفحه میزان ذخیره انرژی به درصد را برای شما نمایش میدهد:

چگونگی نمایش درصد شارژ در آیکون باتری اندروید


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار