کد خبر: ۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 31
مرگ ویندوز فون نشانه ای از ضعف مایکروسافت نیست، بلکه یکی از نشانه های قوی و مشخص در این باره است که مدیر عامل این شرکت «ساتیا نادلا» مایکروسافت را به سمت یک طرز تفکر متفاوت سوق میدهد.

مرگ ویندوز فون نشانه ای از ضعف مایکروسافت نیست، بلکه یکی از نشانه های قوی و مشخص در این باره است که مدیر عامل این شرکت «ساتیا نادلا» مایکروسافت را به سمت یک طرز تفکر متفاوت سوق میدهد.

در حالی که مایکروسافت تنها موفق به فروش 4.5 میلیون دستگاه لومیا در فصل آخر 2015 شده بخش سخت افزار موبایل این شرکت به سهم 1.1 درصدی از بازار رسیده است.

بدون شک بخش موبایل مایکروسافت – قبلا با ویندوز فون، اکنون با ویندوز 10 و همیشه با برند لومیا – اکنون چند وقتی است که شاهد تنزل در فروش و رقابت است. اما ظهور ساتیا نادلا در این شرکت منجر به آن شد که تمرکز کلی مایکروسافت به سمت استفاده از پلتفرم Cloud Based به جای استفاده از سخت افزارهای این شرکت باشد.

تا پیش از این ایده «استیو بالمر» بر این اساس بود که اگر میخواهید از خدمات مایکروسافت استفاده کنید، باید از سخت افزار این شرکت بهره بگیرید. اما اکنون مایکروسافت در راهی قدم بر میدارد که طی آن استفاده از خدمات مایکروسافت هیچ ارتباطی با استفاده از سخت افزارهای این شرکت ندارد.

اگر خواهان یکی از خدمات مایکروسافت هستید و از سیستم عالم iOS یا اندروید استفاده میکنید، هیچ مشکلی نیست! تمامی خدمات مایکروسافت از موسیقی تا آفیس و حتی منشی مجازی این شرکت در اختیار شما هستند و فضای Cloud دیگر شما را محدود به سخت افزار یا پلتفرمی خاص نمیکند.

برای مایکروسافت اکنون بسیار ساده تر است که خدمات خود را بر روی پلتفرم های مختلف نظیر اندروید یا iOS ارائه کرده تا آنکه همه کاربران را مجبور به استفاده از ویندوز فون کند و خط سیر اصلی بازار را نادیده بگیرد. ساتیا نادلا بر این باور است که اصل بر Cloud است و این استراتژی به مایکروسافت این قابلیت را میدهد که تفکرات آرزومندانه را کنار گذاشته و واقع بینانه نگاه کند.

قربانی کردن هوشمندانه ویندوز فون در پای استراتژی جدید مایکروسافت: Cloud Is First


مایکروسافت بر روی هر دستگاه لومیا که میفروشد متضرر میشود اما از خدمات خود بر روی Cloud سود سرشاری بدست می آورد. درآمدهای این شرکت بر روی ویندوز 10 در مقایسه با ویندوز 7 و 8 بسیار بیشتر است و در نتیجه این شرکت اکنون در پی کاهش زیان ها، تداوم درآمدها از خدماتی که به کاربران ارائه میکند و حضوری کمابیش در حوزه موبایل است و این کلید آینده این شرکت در بازار فناوری است.

مایکروسافت از کاربران خود کسب درآمد میکند. در آمد این شرکت از ویندوز 10 بیشتر از هر پلتفرم دیگری است اما حتی اگر یک کاربر بر روی پلتفرم ویندوز نباشد هنوز میتواند خدمات مایکروسافت را دریافت و هزینه آن را پرداخت کند! ویندوز 10 تنها یک راه برای ورود به استراتژی Cloud مایکروسافت است، چه بر روی PC چه بر روی موبایل و چه بر روی سرفیس و نادلا بر این باور است که ویندوز 10 تنها دروازه ممکن نیست.

ویندوز فون مرده است و شاید تا چندی دیگر لومیا محو شود، اما مایکروسافت همچنان قدرتمندانه به راه خود ادامه میدهد و چه بسا در آینده سودی فراوان از استراتژی جدید خود کسب کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار