کد خبر: ۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 30
ویدئوی جدید که توسط ناسا ساخته و منتشر شده است، برخی از نمایشی‌ترین جنبه‌های سیارۀ کوتولۀ سریس (Ceres) را به نمایش می‌گذارد.

ویدئوی جدید که توسط ناسا ساخته و منتشر شده است، برخی از نمایشی‌ترین جنبه‌های سیارۀ کوتولۀ سریس (Ceres) را به نمایش می‌گذارد. داده هایی که به ساختن این ویدئوی انیمیشینی کمک کرده است عمدتاً توسط کاوشگر فضایی ناسا به نام the Dawn به دست آمده است که در حال مطالعه بر روی این دنیای کوچک است که در کمربند شبه ستاره‌ایِ بین مریخ و مشتری قرار دارد.


رنگ هایی که در این ویدئو مشاهده می کنید دقیقاً به همان کیفیتی نیستند که اگر شما در آسمان این کوتوله پرواز می کردید در سطح آن مشاهده می کردید. در واقع دانشمندان برای نمایش دادن تمایزها میان سطح‌های مختلفی که در کیهان وجود دارد، قدری در نمایش رنگ ها اغراق کرده اند.

به گفتۀ «رالف جوان‌من»، یکی از دانشمندان مسئول در کاوشگر the Dawn، این ویدئوی شبیه سازی شده «طیف گستردۀ اشکال آتشفشان‌مانندی را نشان می‌دهد که ما در سطح سریس با آن روبه‌رو شده‌ایم.» او ادامه می دهد: «بیننده می تواند دیوارهای صاف دهانۀ «اوکاتور» (Occator) را ببیند و یا همینطور دهانه های «دانتو» (Dantu) و «یالود» (Yalode) را که دهانه‌ها در آن مسطح هستند.»

این اطلاعات مربوط به داده هایی است که فضاپیمای سقوط از اگوست تا اکتبر 2015 جمع آوری کرده است و در آن بازۀ زمانی، فضاپیما در مداری با فاصلۀ 900 مایلی از سطح این کوتوله به دور آن می چرخید. مداری که در حال حاضر این کاوشگر در آن قرار دارد بسیار پایین تر و در حدود 240 مایلی سطح سیارک است.

این فضاپیما، در مارس 2015 به سریس رسید و پیش از آن، یک سال را در حد فاصل سالهای 2011 تا 2012 به کاوش در شبه سیارۀ «وستا» (Vesta)، دیگر شیء بزرگ در این کمربند شبه ستاره ای مشغول بوده است.

این ویدئو را می توانید در اینجا مشاهده کنید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار