کد خبر: ۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 30
مشتاقان و هواداران Raspberry Pi که همواره به دنبال پروژه هایی برای سرگرم کردن خود هستند اکنون دست به یک کار خارق العاده زده اند که ویدئوی رسمی آن بر روی بلاگ بنیاد رازبری پای منتشر شده است. ویدئویی از کوچکترین خودروی خودران دنیا با استفاده از رایانه Raspberry Pi.

مشتاقان و هواداران
Raspberry Pi که همواره به دنبال پروژه هایی برای سرگرم کردن خود هستند اکنون دست به یک کار خارق العاده زده اند که ویدئوی رسمی آن بر روی بلاگ بنیاد رازبری پای منتشر شده است. ویدئویی از کوچکترین خودروی خودران دنیا با استفاده از رایانه Raspberry Pi.

شاید تصور کنید که ای کاش ای خودرو کمی بزرگتر بود اما این پروژه که از سوی «ژنگ ونگ» از دانشگاه «بریج وی» انجام شده یک نمونه آزمایشی و آموزشی کاملا موفق از نحوه عملکرد یک خودروی خودران است.

در این پروژه از یک مینی رایانه Raspberry Pi به همراه چند سخت افزار دیگر استفاده شده که بر روی یک ماشین کوچک کنترلی سوار شده اند. به این ترتیب این خودرو قادر به تشخیص، کنترل و فهم مسیر حرکتی خود از جمله واکنش نسبت به علائم راهنمایی و چراغ راهنمایی است.

در واقع با استفاده از یک دوربین و سنسور اولتراسونیک اطلاعات به نرم افزاری منتقل میشود که مسئولیت پردازش این داده ها را بر عهده گرفته است. در نهایت اطلاعات پردازش شده توسط نرم افزار به عنوان واکنش های حرکتی خودرو ترجمه شده و به این ترتیب این خودرو به شکلی هوشمند نحوه حرکت خود را کنترل میکند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه میتوانید به وب سایت بنیاد Raspberry Pi در اینجا مراجعه کنید. اما قبل از آن در ویدئ زیر نحوه عملکرد ای خودروی خودران را مشاهده کنید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار