تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 30
آیا می توانید یک عکس واقعی را از عکسی که با نرم افزار فوتو شاپ درست شده تشخیص دهید؟ اگر کسی که با فتوشاپ عکس را درست کرده یک حرفه‌ای باشد احتمال اینکه بتوانید با نگاه به عکس موجه این مسئله شوید بسیار اندک است. اما به نظر می رسد مسئولین شعبۀ نیکون در سنگاپور حتی در کشف عکس یک فوتوشاپ‌کار ناشی هم عاجز مانده‌اند!

آیا می توانید یک عکس واقعی را از عکسی  که با نرم افزار فوتوشاپ درست شده تشخیص دهید؟ اگر کسی که با فوتوشاپ عکس را درست کرده یک حرفه‌ای باشد احتمال اینکه بتوانید با نگاه به عکس موجه این مسئله شوید بسیار اندک است. اما به نظر می رسد مسئولین شعبۀ نیکون در سنگاپور حتی از کشف کار یک فوتوشاپ‌کارِ ناشی هم عاجز مانده‌اند!

ماجرا از این قرار است که یک نفر یک عکس به ظاهر تأثیرگذار و زیبا را به این شرکت ارائه کرده و آن ها هم بابت آن به وی جایزه داده اند؛ در حالی که عکس به وضوح با نرم افزار فوتوشاپ دستکاری شده و جالب اینکه بسیار بد اینکار صورت داده شده؛ به طوری که به راحتی قابل تشخیص است.

در عکس مورد بحث که در تصویر بالا آن را مشاهده می کنید، تنها نکته ای که قدری جذابیت به عکس می بخشد، به دام انداختن تصویر هواپیما درست در وسط کادر و در میان نمای پرسپکتیوی از نرده ها است. اما با اندکی دقت، تفاوت در رنگ کادر اطراف هواپیما با رنگ آسمان قابل تشخیص است و این یعنی هواپیما با نرم افزار و به صورتی ناشیانه به این عکس اضافه شده است!

عکاس در صفحۀ اینستاگرام خود نوشته است که در مورد این عکس شانس آورده است! منظور او این است که ثبت تصویر هواپیما در وسط کادر، شانس او بوده است، ولی اگر فرض کنیم که خوش شانسی او این بوده که عکس هواپیمای مورد نظر خود را در نخستین جستجوی گوگل پیدا کرده است، این ادعا به واقعیت نزدیک تر خواهد بود!

پس از این اتفاق موجی از استهزاء علیه شرکت نیکون در انترنت به راه افتاده است. به نظر می رسد این شرکت که تعدادی از بهترین دوربین های عکاسی روی زمین را تولید کرده است بایستی به کارمندان خود قدری بیشتر عکاسی کردن را آموزش دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار