کد خبر: ۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 30
وضعیت دستگاه‌های واقعیت مجازی در این روزها بسیار جالب است. هر روز خبر جدید راجع به آن ها می رسد، در صورتی که در واقع به صورت مشخص هنوز خبری از این دستگاه ها در دنیای واقعی نیست. این یک بازار در آینده است که هنوز هم هیچ کس نمی داند قرار است در آن چه اتفاق بیفتد.

وضعیت دستگاه‌های واقعیت مجازی در این روزها بسیار جالب است. هر روز خبر جدید راجع به آن ها می رسد، در صورتی که در واقع به صورت مشخص هنوز خبری از این دستگاه ها در دنیای واقعی نیست. این یک بازار در آینده است که هنوز هم هیچ کس نمی داند قرار است در آن چه اتفاق بیفتد. بنابراین، اگر شما یک تولید کنندۀ دستگاه های موبایل باشید، تنها دو احتمال در مورد شما وجود دارد؛ یا در حال کار بر روی سخت افزارهای دستگاه های واقعیت مجازی خود هستید و یا به طور جدی نگران هستید که اگر این کار را نکنید، متضرر خواهید شد. مثال های گزینۀ نخست سامسونگ و HTC هستند که مدت‌هاست در حال تلاش برای ورود به این حوزه هستند و کارهای جدی ای را نیز صورت‌ ‌داده‌اند. همزمان با اینکه دستگاه‌های VR با کیفیتی مانند Vive و Oculus Rift به زودی به دست مشتری های خود خواهند رسید، به نظر می رسد دیگر شرکت ها هم برای فعال شدن در این حوزه به تقلا افتاده اند و آخرین شرکتی که خبرهایی از ورود آن اعلام شده، اپل است.

نکتۀ مهم این است که بر خلاف دیگر فناوری‌ها و حوزه‌های جدید و نامتعین، اپل بخش تحقیق و توسعۀ خود را مأمور به این کار نکرده است، بلکه بنا بر گزارش‌ها تعداد زیادی متخصص استخدام کرده است تا به طور مستقیم و مستمر در این حوزه به فعالیت بپردازند و این نشان از اهمیت بالای این پروژه برای اپل دارد. به ویژه اینکه گفته شده است تعداد افرادی که بر روی این حوزه کار خواهند کرد بالغ بر چند صد نفر است و بسیاری از آن ها صاحب نام های این حوزه و متخصصانی شناخته شده هستند.

آنچه هنوز هم به شکل دقیقی مشخص نیست این است که آیا اپل قصد دارد یک هدست کامل واقعیت مجازی ارائه کند و یا اینکه محصول این شرکت بیشتر به «واقعیت افزوده» (AR) نزدیک است؟ آیا ابزارهای مرتبط برای مدل‌های بعدیِ گوشی‌های اپل عرضه خواهد شد؟ در هر حال، آنچه مشخص است این است که گروه مورد اشاره به شدت مشغول به کار هستند و بنابر گزارش ها، تاکنون حتی چند نمونۀ مفهومی هم از هدست‌های واقعیت مجازی تهیه کرده اند.

به هر روی، هرچند این خبرها نشان از یک عزم جدی برای تولید محصول در حوزۀ واقعیت مجازی از سوی اپل دارد، بنا بر سوابق اپل برای اطمینان از اینکه بالأخره دستگاه های واقعیت مجازی اپل وارد بازار خواهد شد یا نه، بایستی منتظر اعلام رسمی این بازار باقی ماند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار