کد خبر: ۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 30
بر اساس گزارشهایی که نشریه گاردین منتشر کرده است شرکت گوگل در حال آزمایش تعدادی پهپاد خورشیدی در پایگاه Spaceport America در قالب پروژه ای با نام SkyBender است که هدف از آن آزمون انتقال سیگنال Millimeter به وسیله این پهپاد ها است.

بر اساس گزارشهایی که نشریه گاردین منتشر کرده است شرکت گوگل در حال آزمایش تعدادی پهپاد خورشیدی در پایگاه
Spaceport America در قالب پروژه ای با نام SkyBender است که هدف از آن آزمون انتقال سیگنال Millimeter به وسیله این پهپاد ها است.

در واقع سیگنال مخابراتی Millimeter بر روی فرکانس 28 گیگاهرتز منتقل میشود و هرچند دامنه کمتری را نسبت به 4G پوشش میدهد اما سرعت آن به شکلی فوق العاده بیشتر از 4G است.

به لحاظ فنی تکنولوژی سیگنال های Millimeter قادر به انتقال چندین گیگابایت داده در هر ثانیه هستند و در اصل سرعت آنها 40 برابر سرعت انتقال داده در 4G است.

نکته در این جا است که گوگل برای استفاده از این تکنولوژی در پهپاد ها به دلیل دامنه پوششی محدود آن با چالشی جدی مواجه است و برای این موضوع در حال کار بر روی آنتن های فوق پیشرفته میباشد. البته در حال حاضر این پروژه گویا هنوز مراحل نظری خود را طی میکند. این آزمون قرار است تا ماه جولای ادامه داشته باشد.

پروژه SkyBender بخشی کوچک از تیم Google Access را شامل میشود که همچنین بر روی پروژه Loon گوگل نیز فعالیت دارند. پروژه ای که قرار است اینترنت را با استفاده از بالن در سراسر جهان پخش کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار