کد خبر: ۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 28
وزیر انرژی به همه کشور هشدار داد و اعلام آماده باش کرد، بسیاری از نهادهای امنیتی پیرامون موضوع فعال شدند تا اصل ماجرا را در یابند و موسسه SANS دست به کار شد تا ببیند موضوع از چه قرار است، اما هیچ چیز پیدا نکرد!

وزیر انرژی به همه کشور هشدار داد و اعلام آماده باش کرد، بسیاری از نهادهای امنیتی پیرامون موضوع فعال شدند تا اصل ماجرا را در یابند و موسسه
SANS دست به کار شد تا ببیند موضوع از چه قرار است، اما هیچ چیز پیدا نکرد!

به گزارش «آی تابناک» موسسه امنیتی SANS روز گذشته و در پی هشدار وزیر انرژی اسرائیل منی بر حمله سایبری به شبکه های توزیع برق در مناطق تحت اشغال این رژیم به سرعت دست به کار شد تا موضوع را بررسی کرده و مشکل را رفع کند. اما در نهایت متوجه شد که این حمله سایبری تنها یک باج گیری سایبری است و نهاد رگولاتوری این رژیم آلوده به یک Ransomware شده است!

این در حالی است که روز گذشته وزیر انرژی رژیم اسرائیل «یوال استینیتز» خبر از حمله ای بزرگ داده بود که به شبکه رگولاتوری شده و آن را بزرگترین حمله سایبری خواند که تا پیش از این تجربه شده بود!

ترس رژیم اسرائیل از این بود که حمله ای همانند حملاتی که چندی پیش به اوکراین شده و منجر به خاموشی کامل قسمتی از یکشهر شده بود، صورت گرفته باشد، اما در نهایت گزارشهایی که به SNAS رسیده حاکی از نوعی گمراهی در اصل موضوع بوده است.

«رابرت لی» متخصص امنیتی این نهاد گفته است: نهاد رگولاتوری رژیم اسرائیل که وزیر انرژی این رژیم از آن سخن گفته هیچ ارتباطی با شرکت های تولید برق، نقل و انتقال و حتی توزیع برق ندارد. این نهاد یک نهاد تنظیمی است که متشکل از 30 کارمند است و این حمله سایبری تنها شبکه های داخلی این نهاد را هدف گرفته است.

جالب تر اینکه گزارشهای جدید حاکی از آن است که این حمله سایبری نوعی از باج گیری با بد افزارهای Ransomware بوده است که از طریق ایمیل های آلوده به دفتر این نهاد رسیده است و هیچ گونه زیر ساختی را در مناطق تحت اشغال این رژیم تحت تاثیر قرار نداده!

حال اگر چه وزیر انرژی اسرائیل و کارمندان این نهاد قادر به تشخیص یک حمله سایبری گسترده از یک باج گیری نیستند، اما به محض اینکه برای نجات مستندات خود مجبور به پرداخت مبالغی هنگفت به باج گیران سایبری شدند، بعد از آن تفاوت ها را بیشتر مد نظر خواهند داشت!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار