تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 27
آیا هنوز معتقدید حق دارید در هنگام آنلاین شدن حریم خصوصی تان حفظ شود؟ اگر اینگونه است گزینه های بسیار اندکی برای استفاده به عنوان سیستم عامل خود دارید؛ ولی یکی از بهترین‌های این گزینه‌های اندک، لینوکس موسوم به Tails (به معنای دنباله‌ها) است.
بروزرسانی جدید سیستم عامل محبوب «ادوارد اسنودن»


آیا شما از آن دسته آدم هایی هستید که هنوز معتقدید حق دارید در هنگام آنلاین شدن حریم خصوصی تان حفظ شود؟ اگر اینگونه است گزینه های بسیار اندکی برای استفاده به عنوان سیستم عامل خود دارید؛ ولی یکی از بهترین‌های این گزینه‌های اندک، لینوکس موسوم به Tails (به معنای دنباله‌ها) است؛ سیستم عاملی که توسط مشهورترین نامی توصیه شده است که هنگام فکر کردن به امنیت حریم خصوصی در وب به یاد آن می‌افتید: ادوارد اسنودن.

این سیستم عامل تمام نرم‌افزارهای شما از جمله امیل، پیام رسان و مرورگر را رمزگذاری می‌کند و البته که از طریق یک شبکۀ امن و ناشناس به وب متصل می‌شود. حالا، دوستانی که پشت این سیستم عامل هستند نسخۀ به روز رسانی شدۀ 2.0 آن را با واسط کاربری جدید و وصله‌بندی‌های امنیتی متعدد عرضه کرده اند.

به گفتۀ توسعه دهندگان، این نسخۀ به روز شده از یک سپر امنیتی مدرن Gnome استفاده می‌کند که محیط دسکتاپ آن را مدرن، ساده و به لحاظ کاری پیشرفته می‌سازد. همزمان، Tails 2.0 نرم افزارها، منوی مکان ها و پنجره ها را در مرکز و جلو قرار می­دهد. علاوه بر رفع نقص های امنیتی، گروه توسعه دهندۀ این سیستم عامل، نشت اطلاعاتِ سرویس ها را با استفاده از  SandBoxing (مکانیزمی که با استفاده از آن اجرای نرم افزارهایی با منبع ناشخص، نامطمئن و مشکوک زیر تدابیر امنیتی ویژه صورت می گیرد) دشوارتر کرده است، پاک شدن حافظه بعد از خاموش شدن سیستم را بهبود بخشیده، کدها را با حذفِ بخش‌های سفارشی و از پیش آماده، یکدست و پاکیزه کرده است و بالأخره اینکه سیستم ایمیل را با Icedove، نسخه‌ای از Mozilla Thunderbird جایگزین نموده است.

از هم اکنون به امکان به روز رسانی برای نسخۀ جدید وجود دارد. در حقیقت، به گفتۀ توسعه دهنگان این سیستم عامل از آنجا که نسخۀ 1.8.2 از Tails حفره‌های امنیتی متعددی دارد و توصیه می‌شود هرچه سریعتر کاربران این سیستم عامل به نسخۀ جدید به روز رسانی کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار