کد خبر: ۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 27
بر اساس اخبار غیر رسمی ولی معتبری که اخیراً اعلام شده، نسل جدید گوشی های اپل در سال جاری با دوربین پشتی دوگانه عرضه خواهد شد که امکان تصویربرداری، زوم و تثبیت عکس اپتیکال را فراهم می کند. این تکنولوژی سال گذشته توسط شرکت LinW معرفی شده بود.

بر اساس اخبار غیر رسمی ولی معتبری که اخیراً اعلام شده، نسل جدید گوشی های اپل در سال جاری با دوربین پشتی دوگانه عرضه خواهد شد که امکان تصویربرداری، زوم و تثبیت عکس اپتیکال را فراهم می کند. این تکنولوژی سال گذشته توسط شرکت LinW معرفی شده بود.

بنا بر اخبار منتشر شده، تحلیل گران معتقدند که اپل در سال جدید علاوه بر گوشی iPhone7 4.7 اینچی، دو مدل 5.5 انیچی نیز عرضه خواهد کرد که یکی از آن ها با دوربین تکی بوده و دیگری برای انعطاف بیشتر از دوربین دوگانه بهره خواهد برد.

در سال 2014 شایعاتی در مورد دستگاهی با این مشخصات منتشر شده بود اما این گوشی مرموز اپل هیچ گاه ارائه نشد.

به گفتۀ این منبع، اپل تصمیم گرفته بود در مورد گوشی iPhone 6S هم این فناوری پیشرفته را عرضه کند اما تنگناهای تکنولوژیکی در الگوریتم های دوربین های کامپکت مانع از این امر شد. در ماه های بعد از آن، شرکت Cupertino توانسته است با استفاده از خرید خود در سال 2015 از شرکت LinX که متخصص در فراهم کردن تصویرهای با کیفیت بالا از لنزهای نسبتاً کوچک است، این مهم را به انجام برساند.

در وهلۀ نخست، انتظار می رود اپل سخت افزار مورد نیاز را از تهیه کنندۀ قدیمی خود، سونی تهیه کند. دوربین های هر دو مدل iPhone7 pluse از پردازشگرهای کامپکت 12 مگاپیکسلی (CIS) که یکی از تثبیت اپتیکال عکس و میدان دید گسترده سود برده و دیگری لنز تله‌فوتوی 2-3X دارد، استفاده کند. فناوری OIS به عنوان وجه تمایز iPhone 6 Plus در سال 2014 معرفی شد اما زوم اپتیکال، قابلیت جدید است که کوپرتینو عرضه کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا دوربین iPhone 7 plus تک لنز هم قابلیت زوم اپتیکال را دارد یا خیر.

برنامه‌های اپل برای نرم افزارها نیز هنوز مشخص نیست؛ اما آیفون با استفاده از CCM قابلیت آن را دارد که بین دو حسگر جابه جا شود تا بسته به شرایط تصویر، هر دو تصویر در کنار یکدیگر برای تشکیل تصویرهایی با کیفیت بالاتر ترکیب شوند.

مانند نوآوری‌های پیشین اپل اینبار هم پیش بینی می‌شود فناوری دوربین دوگانه با محدودیت ِعرضه همراه باشد و این شرکت برای پیشگیری از دشواری های تولید، مدل جدید را با هر دو سیستم تصویربرداریِ تک دوربین و دوگانه عرضه نماید. هرچند هنوز صحبتی از قیمت به میان نیامده اما پیش بینی می‌شود نسخۀ دو لنز گران‌تر از نسخۀ معمولی باشد.

پیش بینی شده است که مدل دوربین دوگانه 25 تا 35 درصد از فروش آیفون در سال 2016 را شامل شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار