کد خبر: ۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 27
آنگونه که به نظر میرسد قرار است اپل در نهایت تبلت iPad air 2 را در سال 2016 ارتقا دهد. این شرکت در حال حاضر سه نمونه تبلت آیپد را به فروش میرساند که عبارتند از سری Mini، سری Air و همچنین سری Pro. تبلت iPad Air 2 همزمان با آیپد مینی سه در سال 2014 منتشر شد و تا کنون هیچ ارتقایی نداشته است. این در حالی است که معمولا اپل به شکل سالیانه دستگاه های خود را ارتقا میدهد.

آنگونه که به نظر میرسد قرار است اپل در نهایت تبلت
iPad air 2 را در سال 2016 ارتقا دهد. این شرکت در حال حاضر سه نمونه تبلت آیپد را به فروش میرساند که عبارتند از سری Mini، سری Air و همچنین سری Pro. تبلت iPad Air 2 همزمان با آیپد مینی سه در سال 2014 منتشر شد و تا کنون هیچ ارتقایی نداشته است. این در حالی است که معمولا اپل به شکل سالیانه دستگاه های خود را ارتقا میدهد.

هرچند آیپد ایر 2 از همان اندازه و قدرت پردازشی نمونه قبلی خود برخوردار بود اما از آن کمی باریکتر و البته سریع تر است و همچنین تکنولوژی Touch ID نیز در آن استفاده شده است. به همین جهت میتوان انتظار داشت که آیپد ایر 3 در زمان انتشار و رونمایی باز هم باریکتر و سریع تر شود که البته ابن در حد حدس و گمان است. در واقع شایعات و حدس و گمان های زیادی در مورد آیپد ایر جدید اپل در میان است که میتوان از آنها برخی نکات جدید را دریافت کرد.

تاریخ انتشار آیپد ایر 3

هرچند تصور میشد که آیپد ایر 3 در سال 2015 رونمایی و منتشر شود اما این اتفاق نیفتاد و در سال قبل اپل تنها آیپد مینی 4 و آیپد پرو را معرفی کرد. این موضوع از آن جهت است که اپل چندان علاقه ندارد که مشتریان خود را مجبور به انتخاب از بین سه دستگاه کند و به همین جت معرفی آیپد ایر 3 یکسال به تاخیر افتاد. اکنون یک وب سایت چینی گفته است که تبلت جدید اپل قرار است در ماه مارس 2016 رونمایی شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مراسم های ماه مارس برای اپل یک الگو شده است. از این گذشته اپل گفته است که در حال آماده کرده Apple Watch 2 برای زمانی در همین محدوده است در نتیجه بسیار محتمل است که آیپد ایر 3 همزمان با ساعت هوشمند جدید اپل رونمایی شود. اما اگر این اتفاق نیفتد زمان بعدی به احتمال زیاد در ماه سپتامبر و همزمان با رونمایی از آیفون 7 و بروزرسانی جدید iOS خواهد بود. این در حالی است که احتمالات در مورد رونمایی از آیپد ایر 3 برای نیمه اول سال 2016 است.

طراحی تبلت جدید اپل

هر آنچه که باید در مورد تبلت جدید اپل iPad Air 3 بدانید


هرچند ماه مارس زیاد دور نیست اما تا کنون جزئیاتی در مورد طراحی نسل سوم آیپد ایر در دست نیست. برخی از تصاویر منتشر شده در ماه ژانویه اما نگاهی اولیه به این دستگاه انداخته اند. بر اساسا این طرح ها و تصاویر آیپد ایر 3 از طراحی با چهار بلند گو در بالا و پایین برخوردار است و همچنین یک فلش LED در قاب پشتی دارد. این نکته آیپد ایر 3 را تبدیل به اولین آیپد اپل با فلش LED میکند.

این دو مورد نیازمند تغییر اندکی در طراحی کلی این تبلت است اما گفته میشود که نسل سوم این دستگاه باریک تر از نمونه های قبلی خواهد بود. همچنین اگر قرار است یک فلش LED برای دوربین آن در نظر گرفته شود، احتمال بهینه سازی قابل توجه در دوربین این تبلت نیز وجود دارد. از جمله ارتقا وضوح آن به 12 مگاپیکسل همانند آنچه در آیفون 6 اس دیدیم.

البته هنوز این موارد به شکل رسمی تایید نشده است اما طی ماه های آینده احتمالا موارد بیشتری در مورد طراحی این تبلت گزارش خواهد شد.

مشخصات فنی آیپد ایر 3

همانند طراحی اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی این تبلت در دست نیست اما برخی پیش بینی های قابل توجه در مورد آن وجود دارد.

از جمله این که نسل سوم آیپد ایر از پردازشگر جدیدتر و سریع تری برخوردار خواهد بود. آیپد ایر 2 از پردازشگر A8X بهره میبرد و آیپد پرو از چیپ A9X. در نتیجه میتوان انتظار داشت که یا حداقل از چیپ A9X در آیپد ایر 3 استفاده شود و یا در یک ارتقای محسوس اپل اقدام به معرفی و استفاده از A10 برای این تبلت کند. همچنین ممکن است برای تکمیل این پردازشگر میزان رم بیشتری نیز در تبلت آیپد ایر 3 استفاده شود. آیپد ایر 2 با 2 گیگابایت رم عرضه شد در حالی که آیپد پرو از رم 4 گیگابایت برخوردار است. شاید آیپد ایر سه چیزی میان این دو یعنی 3 گیگابایت رم را در بر داشته باشد.

همچنین گفته میشود که صفحه نمایش این تبلت 9.7 اینچ خواهد بود و برخی گزارشات از وضوح 4K برای آن سخن گفته اند. این در حالی است که آیپد ایر 2 از وضوح 1536 در 2048 برخوردار است. همچنین گفته میشود که اپل در صفحه نمایش این تبلت از تکنولوژی جدید حساس به فشار خود ی همان Force Touch نیز بهره میگیرد. وجود Touch ID نیز به نظر قطعی خواهد بود.

قابلیت نرم افزاری این تبلت

اگر این تبلت در ماه مارس منتشر و رونمایی شود احتمالا مجهز به iOS 9 خواهد بود اما اگر برای ماه سپتامبر انتظار آن را بکشیم قطعا با iOS 10 همراه میشود. سیستم عامل iOS 9 اپل شاهد بهینه سازی های به ویژه در Siri و نقشه ها بوده است و در حوزه تبلت های آیپد شاهد Multitasking بهتری در این نسخه هستیم. در نتیجه کاملا محتمل است که همه اینها را به عنوان قابلیت های نرم افزاری نسل سوم تبلت آیپد ایر سه در نظر داشته و پیش فرض بگیریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار