کد خبر: ۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 27
بر اساس گزارش Arbor Networks بزرگترین حمله سایبری از نوع DDoS (Denial of Service) تاریخ موفق شده است که رکورد سرعت 500 گیگابیت در ثانیه را ثبت کند. این حمله هنوز در حال تجزیه و تحلیل از سوی کارشناسان امنیتی است.

بر اساس گزارش
Arbor Networks بزرگترین حمله سایبری از نوع DDoS (Denial of Service) تاریخ موفق شده است که رکورد سرعت 500 گیگابیت در ثانیه را ثبت کند. این حمله هنوز در حال تجزیه و تحلیل از سوی کارشناسان امنیتی است.

این در حالی است که تا پیش از این نوجوان برتانیایی با نام «نولان مکدوناگ» رکورد دار بزرگترین حمله DDoS با سرعت 300 گیگابیت در ثانیه بود. وی بعد از این که با این حمله وب سایت SpamHaus را از کار انداخت بازداشت و زندانی شد.

اما اکنون گزارش موسسه Arbor Networks اشاره کرده است: بزرگترین حمله از این نوع که در یکسال پیش گزارش شده 500 گیگابیت در ثانیه ارسال درخواست به سرور بوده است و این در حالی است که گزارش های دیگری از حملات مشابه با سرعت های 450، 425 و 337 گیگابیت نیز وجود دارد. این به معنای گسترش و گستردگی سرعت و حجم حملات سایبری از نوع DDoS طی یکسال گذشته است.

بر اساس این گزارش طی سال قبل میانگین سرعت حملات سایبری برابر با 100 گیگابیت در ثانیه بوده است که نسبت به دوره قبل (50 گیگابیت در ثانیه) نشان دهنده یک رشد دو برابری است. در همین حال 5 گزارش از حملات سایبری DDoS بالای 200 گیگابیت در ثانیه نیز وجود دارد:

همچنین Arbor در گزارش خود ذکر کرده است که حجم حملات سایبری به سرور های کلاود سه برابر شده است و همچنین اشاره کرده که این حملات سایبری بیش از همه با هداف مالی همراه است. گفته میشود که ارتباط اینترنتی، فایروال ها و DNS ها (به جای سرور ها) از اصلی ترین اهداف حملات سایبری از نوع DDoS طی یکسال گذشته بوده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار