تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 2017 December 23
پنجمین طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات که از ٢٩ آبان ماه آغاز شده بود با نمونه گیری از ۲۵ هزار خانوار در کشور، به اتمام رسید.
به گزارش آی تابناک : روش آمارگیری در این طرح که از ۲۹ آبان تا ۲۸ آذرماه امسال ادامه داشت برمبنای روش نمونه گیری بود که از ٢٥ هزار خانوار کشور و حدود ۱۰۰ هزار نفر از افراد، انجام شد.
جامعه آمارگیری در این طرح، همه افراد عضو خانوارهای معمولی ساکن، گروهی و موسسه‌ای در مناطق شهری و روستایی در سال ۱۳۹۶ بوده است.
در این طرح، آمارگیران مرکز آمار ایران به شکل حضوری به خانوارهای انتخاب شده مراجعه و با خانوار مصاحبه کردند.

برمبنای این سرشماری در صورتی که در خانوار مورد نظر یکی از اعضای خانوار در ۳ ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده بودند، پرسشنامه مربوطه را تکمیل کردند.
نتایج این طرح به تفکیک مناطق شهری و روستایی و در سطح استانی و به شکل نشریه‌ای مستقل و الکترونیکی توسط مرکز آمار ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر می‌شود و در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir و در درگاه پایش جامعه اطلاعاتی به نشانی mis.ito.gov.ir قابل دسترسی خواهد بود.
«طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات»، در سال های ۸۷، ۸۹ ، ۹۲ و ۹۴ نیز توسط مرکز آمار ایران و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران به انجام رسید و نتایج آن منتشر شده است.

طبق اعلام نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور وابسته به مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات، این طرح پنجمین دوره اجرای آمارگیری تخصصی در سطح کشور است که در چارچوب این همکاری مشترک شکل گرفته و نتایج آن می تواند اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با میزان دسترسی خانوارها به اینترنت و رایانه، میزان و چگونگی استفاده افراد جامعه از اینترنت و فناوری‌های دسترسی به اینترنت، مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات افراد و هزینه کرد خانوارها در حوزه خدمات و محصولات فاوا ارائه کند.





منبع : ایتنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار