کد خبر: ۱۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۱ دی ۱۳۹۶ - 2017 December 22
سال 2017 برای بیت کوین سالی عجیب بود. این ارز دیجیتال طی کمتر از یک سال با رشد فوق‌العاده چشمگیری همراه بود تا جایی که هفته گذشته، دقیقا 17 دسامبر ارزش هر کوین آن به چیزی حدود 20000 دلار هم رسید.
به گزارش آی تابناک : اما بعد از رشد عجیب و مداوم بیت کوین طی چند ماه اخیر، این ارز دیجیتال طی یک هفته گذشته با رکود همراه بوده است. ارزش بیت کوین سه شنبه همین هفته به 17000 دلار رسید و کاهشی حدود 1800 دلار را تجربه کرد و امروز ارزش بیت کوین به 14502 دلار رسید، رکودی بیشتر از 25 درصد!

تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که نواسانات اخیر بیت کوین همچنان در سال آینده هم ادامه پیدا کند تا جایی که به پولی ملموس تر تبدیل شود و صاحبان این پول دیجیتال را به سودهای بزرگی برساند. اما برخی پیشنهاد می‌کنند که ارزهای رمزنگاری شده دیگری را امتحان کنید زیرا بیت کوین پس از سال‌ها ثابت ماندن، به یکباره رشد کرده است.

با توجه به داده‌ها و آمارهای جمع‌آوری‌شده در OnChainFX که اطلاعات مربوط به افزایش و کاهش ارزهای دیجیتال در طول زمان را جمع‌آوری می‌کند، همه بیست ارز دیجیتال معتبر و معروف کنونی طی 4 روز گذشته بالاترین ارزش خود را تجربه کرده اند. اما همین آمارها نشان می‌دهد که دو ارز بیت کوین و لایت کوین طی 24 ساعت گذشته با کاهش چشمگیری همراه بوده‌اند.

رشد یکباره بیت کوین آن هم رشدی چندصد برابری و کاهش یکباره 25 درصدی می‌تواند برای طرفداران انواع ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین نگران‌کننده باشد که آیا در بازاری امن پای گذاشته‌اند و یا اینکه هر لحظه احتمال سقوط در این بازار وجود دارد.

مسئله خرید و فروش بیت کوین در ایران هم دغدغه بیشتری را برای ایرانیان به‌وجود آورده است تا جایی که پای بیت کوین به مجلس هم باز شده است و قرار است طی هفته آینده این مسئله در مجلس به بررسی گذاشته شود.

بعلاوه تحلیل‌های زیادی هم در خصوص عاقلانه بودن یا نبودن خرید بیت کوین در ایران ارائه شده است که می‌توانید یک نمونه از تحلیل‌ها را از این لینک بخوانید.





منبع : COINDESK 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار