کد خبر: ۱۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 19
یکی از اعضا کمیته فنی دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که با حمایت معاونت علمی در پارس جنوبی برگزار می‌شود بیان کرد: صنعتگران این حوزه از تولیدات ساخت داخل حمایت می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : عبدالحمید امامی عضو کمیته فنی دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که با حمایت معاونت علمی در پارس جنوبی برگزار می‌شود، گفت: در بسیاری موارد کاری که شرکت‌های خارجی در منطقه پارس جنوبی انجام می‌دهند را می‌توان باکیفیت بالاتر و بومی‌سازی شده از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور ایرانی و حتی دانشجویان فعال در این حوزه‌های تخصصی دریافت کرد. این رویداد می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای بستر بهره‌مند شدن صنعت از قابلیت‌های داخلی باشد. 

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی مبین بیان کرد: پیش‌ازاین نیز صنعت برای بهتر شدن این ارتباط قدم‌هایی برداشته‌شده است. برای مثال شرکت ژاپنی طراحی‌ای دارد، صنعت از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت به عمل می‌آورد که این فناوری را بررسی کنند. نتایج نشان داده شرکت‌های داخلی با بومی کردن، نتیجه‌ای با خروجی و راندمان بالاتر ارائه کرده‌اند.

امامی استفاده از فناوری داخلی در حوزه نفت و گاز را اتفاقی غریب ندانست و افزود: سال‌هاست در حوزه‌های مختلفی چون تصفیه آب، جداسازی مواد و غیره شرکت‌های دانش‌بنیان محصولاتی ارائه داده‌اند که با همفکری با صنعت با توجه به تجربه، اصلاحاتی روی طرح صورت گرفته و در این حوزه از آن بهره به ردای می‌شود.

وی پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی را برای انتقال فناوری را قابل‌توجه دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری ایرانی باید بتوانند طرح خود را در صنعت داخلی ارائه دهند. وقتی محصول مورد نظر مورد استقبال بازار داخلی قرار می‌گیرد می‌تواند تجربه کسب کند و صنعت با بررسی دقیق‌تر اصلاحاتی بر آن وارد کند. این اصطلاحات که از سوی صنعت پیشنهاد داده می‌شود محصول مورد نظر را قوی می‌کند و می‌توان آن را به عنوان یک محصول قدرتمند به کشورهای همسایه نیز ارائه داد.

 دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت آتی‌ساز فناوری و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس علمی 5 تا 7 اسفندماه 96 در پارس جنوبی برگزار می‌شود. 





منبع : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار