تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 26
هرچند «نمایش‌های واقعی» (Reality Shows) باعث شده مسائل داخلی خانواده‌های بسیاری مانند خانوادۀ کارداشیان به حوزۀ عمومی کشیده شده و باعث شهرت آن‌ها شود، اما به طور قطع هنوز مشهورترین و محبوب‌ترین خانوادۀ آمریکایی، سیمپسون‌ها هستند که با کارتون The Simpsons از دهه هشتاد به این سو میهمان خانه ها هستند. و حالا با اخبار جدیدی که رسیده است، به زودی این شهرت به معنای واقعی کلمه جهانی خواهد شد.


هرچند «نمایش‌های واقعی» (Reality Shows) باعث شده مسائل داخلی خانواده‌های بسیاری به حوزۀ عمومی کشیده شده و باعث شهرت آن‌ها شود، اما به طور قطع هنوز مشهورترین و محبوب‌ترین خانوادۀ آمریکایی، سیمپسون‌ها هستند که با کارتون The Simpsons از دهه هشتاد به این سو میهمان خانه ها هستند. و حالا با اخبار جدیدی که رسیده است، به زودی این شهرت به معنای واقعی کلمه جهانی خواهد شد.

کمپانی فاکس قرن بیستم اعلام کرده است که پس از 27 سال پخش پیوستۀ این کارتون، نخستین فروشگاه آن در ماه مارس، نه در اسپرینگ‌فیلد (شهری که ماجراهای سیمپسون ها در آن‌جا اتفاق می‌افتد) بلکه در چین گشوده خواهد شد. به گفتۀ جفری گادسیک (Jeffery Godsick) مدیر محصولات مصرفی کمپانی فاکس قرن بیستم در گفتگو با China Daily، پس از آن در ماه ژوئن شعبۀ بعدی در شانگهای گشوده می‌شود و قرار است به زودی شبکه‌ای شامل 100 شعبه در سرتاسر دنیا از فروشگاه‌های محصولات سیمپسون‌ها دائر شود.

هردو فروشگاه پکن و شانگهای بالغ بر 250 متر زیربنا داشته و 200 محصول سیمپسونی را عرضه خواهند کرد. این محصولات از لباس و ملحفه گرفته تا تلفن و لوازم التحریر را شامل می‌شود.

به گفتۀ گادسیک، برنامه این بوده است که 20 تا 50 درصد از کالاهای سیمپسونی در این فروشگاه ها به طور اختصاصی عرضه شود. او همچنین گفته است که شرکت قصد دارد به تولید محصولات مصرفی مربوط به دیگر برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی خود ادامه داده و نام تجاری خود را در این حوزه گسترش دهد.

نکتۀ جالب در این مورد این است که سریال سیمپسون ها تا سال 2014 در چین ممنوع بود. این اتفاق بعد از 2006 و به دنبال پخش قسمتی از این سریال روی داد که داستان سفر هومر سیمپسون به چین را به نمایش می‌گذاشت. دولت این برنامه را توهین به مردم چین و نیز حزب کمونیست تشخیص داده بود.

در حال حاضر وب‌سایت پخش‌کنندۀ Sohu حقوق انحصاری پخش این سریال در چین را در اختیار دارد و می گوید پس از رفع ممنوعیت، پخش سریال با اقبال گشتردۀ مخاطبان رو به رو شده است؛ به گونه ای که قسمت مربوط به بزرگداشت 25 سال تولید سریال، رکورد بیننده را در چین شکست. همین نفوذ گستردۀ سریال در آسیا دلیل تصمیم شرکت فاکس مبنی بر گشودن نخستین فروشگاه محصولات مرتبط با این خانوادۀ محبوب در چین بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار