کد خبر: ۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 25
سال گذشته میلادی یعنی سال 2015 بدون شک یکی از بدترین سال های دهه اخیر به لحاظ امنیت سایبری کاربران بوده است و آنگونه که شرکت امنیتی پاندا در گزارش تحلیلی خود اشاره کرده است، گویا سال 2016 به مراتب سال بدتری از این لحاظ خواهد بود.

سال گذشته میلادی یعنی سال 2015 بدون شک یکی از بدترین سال های دهه اخیر به لحاظ امنیت سایبری کاربران بوده است و آنگونه که شرکت امنیتی پاندا در گزارش تحلیلی خود اشاره کرده است، گویا سال 2016 به مراتب سال بدتری از این لحاظ خواهد بود.

به گزارش «آی تابناک» این شرکت فعال در حوزه امنیتی سایبری که اصلا اسپانیایی است، در گزارش خود اشاره کرده است که طی سال 2015 تعداد 84 میلیون بد افزار جدید را شناسایی و خنثی کرده است که این رقم 9 میلیون بیشتر از سال 2014 میباشد. به عبارت دیگر طی سال 2015 به شکل روزانه بیش از 230 هزار بد افزار جدید تولید شده است.

سال 2015 شاهد بیشترین تعداد حملات سایبری بوده ایم و در مجموع 304 میلیون نمونه بد افزار در این سال شناسایی شده اند. به عبارت دیگر بیش از یک چهارم کل بد افزارهای شناسایی شده، عملا در سال 2015 تولید شده اند که برابر با بیش از 27 درصد است.

«لوییس کارونس» مدیر فنی پاندا در این باره گفته است: پیش بینی میکنیم که تعداد بد افزارها و حملات سایبری به رشد خود ادامه دهد. همچنین نباید فراموش کنیم که میلیون ها بد افزار و تروجان که توسط مجرمان سایبری تولید میشوند، نیاز به این دارند که کاربران را آلوده کنند تا پول بیشتری بدست آورند.

تولید روزانه 230 هزار بدافزار به شکل روزانه در سال 2015

تروجان ها و PUP ها خطرناک ترین بد افزارهای 2015

گزارش امنیتی شرکت پاندا همچنین اشاره کرده است که در سال 2015 تروجان ها و PUP ها (Potentially Unwanted Programs) و همچنین شاخه ای از خانواده Cryptolocker ها وحشت شدیدی را در بین شرکت ها و کاربران ایجاد کرده اند.

در این سال تروجان ها همچنان اصلی ترین بد افزارها بوده اند (51.45 درصد) و در صدر جدول بد افزارهای سال 2015 قرار دارند. بعد از آن ویروس ها (22.7 درصد)، کرم ها (13.2 درصد)، PUP ها (10.7 درصد) و برخی بد افزارهای جاسوس (1.8 درصد) به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

اما در این سال صرف نظر از تروجان ها، بد افزارهای Cryptolocker که گونه ای از بد افزارهای باج گیر هستند خط مقدم جبهه مجرمان سایبری را تشکیل داده اند. به گفته کارونس از آنجایی که این بد افزارها راحت ترین راه برای بدست آوردن پول است بهترین ابزار مجرمان سایبری تلقی میشود. همچنین تجربیات استفاده از این نوع بد افزارها نشان داده است که در مورد شرکت های بزرگ و کوچک تجاری به خوبی جوابگو است.

چین آلوده ترین کشور دنیا به لحاظ سایبری

سال گذشته میلادی همچنین از یک جهت دیگر نیز قابل توجه است و آن این که بیشترین نرخ آلودگی های رایانه ای در این سال به ثبت رسیده است. در سطح جغرافیایی چین کشوری است که بیشترین حجم رایانه های آلوده را در این سال داشته است (57.4 درصد از کل رایانه های این کشور) و این رقم 30 درصد بیشتر از سال 2014 است.

تایوان با نرخ آلودگی 49.1 درصد در رده دوم و ترکیه با 42.5 درصد در رده سوم قرار دارند. این کشورها در سال 2013 و 2014 نیز در صدر جدول آلودگی های رایانه ای قرار داشته اند.

تولید روزانه 230 هزار بدافزار به شکل روزانه در سال 2015


سایر کشورهایی که نرخ آلودگی رایانه ای آنها بالاتر از میانگین بوده است عبارتند از کلمبیا، اروگوئه و اسپانیا. همچنین از میان کشورهایی که کمترین نرخ آلودگی را داشته اند 9 مورد از آنها در اروپا واقع شده اند و تنها ژاپن است که از آسیا در بین این کشورها قرار گرفته است.

کشورهای اسکاندیناوی در این جدول بالاتر از همه به لحاظ کمترین نرخ آلودگی رایانه ای قرار دارند. فنلاند در راس همه با نرخ 20.3 درصد، نروژ با 20.5 درصد و سوئد با 20.8 درصد به ترتیب دوم و سوم هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار