کد خبر: ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 January 25
محققین مرکز تحقیقات پزشکی «والتر اند الیزا»استرالیا با متوقف کردن یک پروتئین موفق به درمان سرطان لوسمی میلوئید حاد شدند.
دانشمندان استرالیایی موفق به درمان سرطان خون شدند
محققین مرکز تحقیقات پزشکی «والتر اند الیزا»استرالیا با متوقف کردن یک پروتئین موفق به درمان سرطان لوسمی میلوئید حاد شدند.
 
بدن انسان دارای سیستم های کنترلی در قسمت های مختلف برای به نظم در آوردن رشد سلول ها و تکثیر آنها استکهمکانیزم بسیار ارزشمندی برای پیشگیری از بیماری ها به حساب می آید.
 
زمانیکه شخصی مبتلا بهسرطان خون (لوسمی) می شود، این سیستم های کنترلی خنثی، موجب تکثیر آزادانه سلول های سرطانی در بدن و رشد غیر قابل کنترل آنها می شوند.
 
در همین حال محققین مرکز تحقیقات پزشکی «والتر اند الیزا» استرالیاموفق به کشف پروتئینی در بدن با نام Hhexشده اند که موجب فرآیند تکثیر سلول های سرطان خون از نوعلوسمی میلوئید حاد در بدن می شوند و با متوقف کردن فعالیت آن می تواناز تکثیر این سلول های مرگبار جلوگیری کرد.
 
همچنین سرطان خون از نوعلوسمی میلوئید حاد، سریعترین رشد سلول های سرطانی خونرا دارد و امید زنده ماندن شخص در ۲۴ درصد موارد ۵ سال است ضمن اینکهشیمی درمانی بعنوان تنها گزینه درمان برای این نوع از سرطاناست که همراه با عوارضجانبی از قبیل حالت تهوع، ریزش مو، اسهال و مشکلات باروری همراه است.
 
در همین حال با این روش منحصر به فرد می توانپروتئینHhex را متوقف کرد تا آسیبی به سلول های سالم خون نرساند و همچنین عوارض جانبی شیمی درمانی را از بین برد.
 
بر همین اساسبا متوقف کردن پروتئین Hhex می توان تمام سلول های سرطانی لوسمی میلوئید حاد را از بین برد.
 
نتیجه این تحقیق در نشریه Genes & Developmentچاپ شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار