کد خبر: ۱۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 02
کمپانی Lotus همیشه درگیر مالکان نامعتبر بوده است، اما گویا این داستان با سرمایه‌گذاری مالکان جدید چینی سرانجام شیرینی خواهد داشت.
به گزارش آي تابناک :‌ کمپانی Lotus همیشه درگیر مالکان نامعتبر بوده است، اما گویا این داستان با سرمایه‌گذاری مالکان جدید چینی سرانجام شیرینی خواهد داشت.کمپانی چینی Geely که هدفش برگرداندن برند بریتانیایی به روزهای اوج و رقابت با پورشه و فراری ست.
به نظر عجیب و غریب میاد وقتی به فروش ۱۶۰۰ دستگاهی سال گذشته کمپانی در سرتاسر جهان نگاهی می‌اندازیم،اما تاریخچه کمپانی در مسابقات اتومبیل رانی همچنان معتبر است و با بررسی روند تولید و فروش ماشینهای اسپرت توسط McLaren می‌توان این موضوع را درک کرد که کمپانی‌هایی که شجره‌نامه‌ای درخشان در پیست مسابقه دارند، فروش خوبی نیز در زمینه‌ی خودروهای اسپرت دارند.

مالک جدید قول داده که Lotus رقیب جدید فراری و پورشه خواهد بود!

در سه دهه گذشته بدنه‌ی کمپانی بارها از بحرانهای مختلفی به لرزه درآمده که آخرینش سال ۲۰۱۲ با فروپاشی کادر مدیریتی به رهبری Dany Bahar بود ،که قصد داشت ۵ خودرو اسپورت تولید کند.از آن زمان کمپانی درگیر مسائل مالی و افزایش سرمایه‌گذاری بوده،گرچه تراز مالی شرکت مثبت است ولی به جز چند محصول دست‌وپا شکسته مثل Evora و Elise/Exige چیز خاص دیگری در کارنامه Lotus نیست.
خرید توسط Geely بخشی از یک معامله‌ی بزرگتر است که توسط آن ،Geely توانست مالکیت ۴۹ درصد سهام سهامدار قبلی یعنی کمپانی مالزیایی Proton را در اختیار بگیرد.

مالک جدید قول داده که Lotus رقیب جدید فراری و پورشه خواهد بود!
رییس کمپانی An Cong Hui گفت:
ما اهدافی داریم. میخواهیم میراث کمپانی به عنوان یکی از بهترین سازندگان خودروهای لوکس اسپرت را بازگردانیم.کمپانی Lotus همیشه هم پای فراری و پورشه بوده و ما می‌خواهیم به آن جایگاه بازگردیم.


مالک جدید قول داده که Lotus رقیب جدید فراری و پورشه خواهد بود!

این هدف چیزی از جاه‌طلبی کم ندارد و برای پروژه‌ای کوتاه مدت یک شاسی بلند به نظر اولین قدم خواهد بود.امسال هم Lotus روی این هدف کار کرده بود.به نظر میرسد این پروژه روی شاسی سبک و آلومینیومی خودش بنا خواهد شد.گرچه با تسلط Geely بر برند همه چیز تغییر خواهد کرد،زیرا گروه Geely مالک برند معتبر Volvo نیز هست. گرچه کمپانی هنوز به SUV چراغ سبز نشان نداده اما به نظر میرسد پلتفرم XC40 Volvo مناسب این هدف باشد.این پلتفرم کشش اهداف مختلف از جمله هایبرید را نیز دارد اما باید دید میتوان وزن آن را در حد استانداردهای Lotus کم کرد یا نه.

نویسنده:سیاوش مرادی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار