کد خبر: ۱۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 02
طبق گزارش های رسیده و تحقیقاتی که توسط گروهی به نام McKinsey انجام شده است 800 میلیون نفر تا سال 2030 به دلیل خودکار شدن شغل ها توسط ربات ها شغل خود را از دست خواهند داد.
به گزارش آی تابناک : طبق گزارش های رسیده و تحقیقاتی که توسط گروهی به نام McKinsey  انجام شده است 800 میلیون نفر تا سال 2030  به دلیل خودکار شدن شغل ها توسط ربات ها شغل خود را از دست خواهند داد.

در 13 سال آینده 800 میلیون نفر بیکار می شوند !

خیلی شاید متعجب نشویم از این خبر که اتوموبیل ها بدون راننده حرکت کنند و هوش مصنوعی از دستورات و خواسته های شما اطاعت خواهد کرد و به مشتری ها پاسخ خواهند داد.این گزارش نشان می دهد تغییرات بسیاری را در سال های آینده شاهد خواهیم بود.

این گزارش پیش بینی می کند که کارکنان رستوران ها و رانندگان خودرو از کسانی هست که قطعا با ربات جایگزین خواهند شدو از سوی دیگر مشاغلی چوت پرستاری از کودک ، باغبانی و لوله کشی از امن ترین شغل ها می باشند.

تقریبا در حدود 50 درصد از مشاغل را می توان خودکار کرد که اگر روند صعودی و خوبی را برای جایگزین کردن ربات به جای انسانها داشته باشیم در حدود 30 درصد یعنی 800 میلیون شغل تا سال 2030 خودکار شده اند.

در حدود 14 درصد از نیروی کار یعنی حدود 375 میلیون نفر باید به شغل جدیدی روی بیاورند و مهارت های جدیدی را آموزش ببینند. که کشور چین یکی از کشورانی خواهد بود که با بیشترین چالش مواجه خواهد شد یعنی در حدود 100 میلیون نفر باید شغل جدید پیدا کنند.

البته از دیگر مشکلات آن می توان به درآمد های نابرابر در سالها ی آینده اشاره کرد و طبق پیش بینی ها افراد متخصص میانسال بیشتر تحت تاثیر این تغییرات قرار خواهند گرفت.

نظر شما در رابطه با خودکار کردن شغلها و استفاده از ربات چیه ؟

نویسنده:سعید پوری
منبع
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار