کد خبر: ۱۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 30
دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرزگفت که هفته پژوهش و دستاوردهای آن دریچه ای جدید را به روی ما باز کرد و تلاش های محققان و پژوهشگران به نمایش گذاشته شد.
به گزارش آی تابناک : اسحاق جلالیان روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته و پژوهش و فناوری استان البرز که در دانشگاه پیام نور این استان برگزارشد، افزود: این نمایشگاه نشان داد که به درستی این استان قطب علم وفناوری در حوزه های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، صنعت و دستگاه های اجرایی است.
وی اظهار داشت: در این نمایشگاه توجه به اقتصاد دانش بنیان، اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه های وزارت علوم در جهت ثروت آفرینی، تحقیقات و علوم شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز افزود: این دستاوردها نشان داد که محققان و پدارند می تواند مسیرهای روشنی را برای توسعه اقتصادی اجتماعی سیاسی برای ما فراهم کند و در استان هم این شرایط مهیا است.
وی گفت: در این نمایشگاه نتایج شرکت های دانش بینان و کارآفرینان و استارت آپ های دانشگاه ها و انجمن های علمی را شاهد بودیم.
تلاش های صنعت استان و تحقیقات دانشگاهی نشان داد که البرز توانمندی و ظرفیت بالایی دارد و آنچه که در البرز باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد توجه به منابع انسانی توانمند استان است.
وی با بیان اینکه هفته پژوهش از ابتدای سال 96 کار خود را آغاز کرد به ریاست استاندار آغاز کرده بود، گفت: جلسات سیاست گذاری برای این هفته حدود 8 جلسه برگزار شد و کمیته های هفته پژوهش که از دستگاه های مختلف تشکیل می شوند، برنامه های خود را ارایه کردند.
جلالیان با اشاره به اینکه فضای نمایشگاهی امسال دو برابر سال گذشته بود، اظهار داشت: موقعیت این نمایشگاه در کنار مجتمع های دانشگاهی باعث شد پژوهشگران استقبال خوبی از این نمایشگاه داشته باشند.
وی گفت: کمیته ها برای تعیین تحقیقات و فناورهای برتر کار خود را از ابتدای این نمایشگاه آغاز کردند به طوریکه در پایان انتخاب 18 غرفه برتر، 11 دستگاه اجرایی برتر، 8 فناور برتر، 9 طرح تحقیقاتی برتر، 9 ایده برتر و 9 پژوهشگر برتر نتیجه داوری کمیته ها است.
این مسئول اضافه کرد: همچنین جذب نزدیک به 15 میلیارد تومان فن بازار در جهت ثروت آفرینی از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه است.
جلالیان در پایان گفت: هفته پژوهش امسال مقدمه راه بلندی است که در مسیر ماست و امیدواریم برای سال های آینده بهتر و موفق تر این کار را انجام دهیم.





منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار