کد خبر: ۱۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 29
با انتشار تصویر یکی از اسناد سازمان امنیت ملی آمریکا، ابعاد جدیدی از برنامه جاسوسی این سازمان موسوم به Ragtime افشا شد. در این برنامه محتوای ارتباطات شهروندان خارجی بر اساس قوانین نظارتی آمریکا شنود می‌شود.
به گزارش آی تابناک : جزییات اجرای این برنامه با شدیدترین تدابیر امنیتی محافظت می‌شود و تنها تعداد معدوی از کارکنان سازمان امنیت ملی به این برنامه و اطلاعات آن دسترسی دارند.
بر اساس کتابی که در سال 2013 میلادی و چندماه قبل از افشاگری ادوارد اسنودن منتشر شد، این برنامه دارای چهار نسخه شناخته شده است. برنامه Ragtime-A مربوط به گردآوری اطلاعات ارتباطات افراد خارجی با یکدیگر درون خاک آمریکا است. برنامه Ragtime-B اطلاعات دولت‌های خارجی را که از طریق آمریکا مخابره می‌شوند، شنود می‌کند. برنامه Ragtime-C هم بر مقابله با اقدامات هسته‌ای تمرکز دارد. برنامه Ragtime-P نیز قراداده‌های تماس‌های مخابراتی و ارتباطات ایمیلی که از طریق شبکه‌های مخابراتی تحت کنترل آمریکا انجام می‌شوند را گردآوری می‌کند. 
تصویر منتشر شده مربوط به حکم دادگاهی است که شرکت ورایزن را مکلف به تسلیم سوابق تماس‌های تلفنی روزانه مشتریان به سازمان امنیت ملی کرده است. تعداد زیادی از شرکت‌های مخابراتی و فنی آمریکایی نیز مکلف به تسلیم اطلاعات به سازمان امنیت ملی هستند. 
بر اساس این سند برنامه Ragtime علاوه بر چهار نسخه شناخته شده، دارای 7 نسخه دیگر هم هست که برخی از آن‌ها برای شنود ارتباطا شهروندان آمریکایی طراحی شده‌اند. این درحالی است که امنیت جان، مسکن، اسناد و سایر دارایی‌های شهروندان آمریکایی به موجب متمم چهارم قانون اساسی آمریکا در برابر تفتیش و توقیف غیرقانونی مصون است. البته در این مورد استثنائاتی مانند حکم دادگاه فدرال نظارت بر اطلاعات خارجی نیز وجود دارد. 





منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار